F1 musí vyřešit své základní problémy, říká Hamilton po Austinu

Mezi auty by neměly být tak velké rozdíly a vůz by se měl dokázat přiblížit k jinému vozu.
F1 musí vyřešit své základní problémy, říká Hamilton po Austinu

„Závod jsem si opravdu užil,“ řekl Hamilton pro Motorsport.com. „Kimi jel skvěle, Max jel skvěle.“

„Bojovali jsme hned tři. Když jsem byl v jeden okamžik s Kimim kolo na kolo, pomyslel jsem si, že je to úžasné. Přál bych si, aby to v prvním stintu trvalo déle a příště se to zopakovalo.“

„Na konci jsme jeli tři ve vláčku a přál jsem si, aby závod pokračoval. Doufal jsem, že bych mohl udělat manévr. Ale ve formuli 1 jsou i nadále základní problémy. Vůz nedokáže následovat další, takže jsou mezi námi velké rozdíly. Doufám, že pro rok 2021 udělají odpovědní lidé dobrá rozhodnutí.“

Dejte si to znovu: Souboj Räikkönena, Hamiltona a Verstappena v USA

Dejte si to znovu: Souboj Räikkönena, Hamiltona a Verstappena v USA

Podle Hamiltona musí být vůz o 1,5 s rychlejší, aby se mohl přiblížit k dalšímu vozu, což není normální.

Brit si také myslí, že by nová pravidla měla zajistit menší rozdíly mezi týmy.

„Je to zásadní otázka sportu. Neměl by být tak velký rozdíl mezi prvním a posledním. Neměl by existovat tak velký rozdíl mezi auty. Jak mohou McLaren nebo Williams ztrácet tři sekundy na kolo? To je obrovské množství výkonu. Myslím, že se musí změnit pravidla, aby se rozdíly smazaly a mohli jsme mít více úžasného závodění.“

Formule 1 má podle Hamiltona potenciál být největší závodní sérii, ale musí tyto problémy odstranit. Inspirací má být třeba MotoGP, kde jezdci bojují kolo na kolo v každé zatáčce.

Podle Hamiltona už když se vůz přiblíží na rozdíl pěti sekund, začne to jezdec pociťovat. Výkonnostní výhoda se pak ztrácí a pneumatiky začínají odcházet. 

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Poslechněte si, jak zní nové vozy formule E

16:35 | Williams bude mít částečně nového partnera. Od roku 2020 se jim stane RoKIT Drinks.
14:43 | F1 bude GP Mexika vysílat přes Twitch, ale jen v Německu, Lucembursku, Švýcarsku, Dánsku, Norsku a Švédsku.
21. října | Nicholase Latifiho čekají tři první tréninky v řadě. Může to být příprava na příští rok. Latifi je favoritem na sedačku u Williamsu.
18. října | Alex Albon navštívil Correu v nemocnici. odkaz

GP Mexika 2019

Pátek 25. října 2019
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 26. října 2019
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 27. října 2019
Závod 20.10