F1 musí vyřešit své základní problémy, říká Hamilton po Austinu

Mezi auty by neměly být tak velké rozdíly a vůz by se měl dokázat přiblížit k jinému vozu.
F1 musí vyřešit své základní problémy, říká Hamilton po Austinu

„Závod jsem si opravdu užil,“ řekl Hamilton pro Motorsport.com. „Kimi jel skvěle, Max jel skvěle.“

„Bojovali jsme hned tři. Když jsem byl v jeden okamžik s Kimim kolo na kolo, pomyslel jsem si, že je to úžasné. Přál bych si, aby to v prvním stintu trvalo déle a příště se to zopakovalo.“

„Na konci jsme jeli tři ve vláčku a přál jsem si, aby závod pokračoval. Doufal jsem, že bych mohl udělat manévr. Ale ve formuli 1 jsou i nadále základní problémy. Vůz nedokáže následovat další, takže jsou mezi námi velké rozdíly. Doufám, že pro rok 2021 udělají odpovědní lidé dobrá rozhodnutí.“

Dejte si to znovu: Souboj Räikkönena, Hamiltona a Verstappena v USA

Dejte si to znovu: Souboj Räikkönena, Hamiltona a Verstappena v USA

Podle Hamiltona musí být vůz o 1,5 s rychlejší, aby se mohl přiblížit k dalšímu vozu, což není normální.

Brit si také myslí, že by nová pravidla měla zajistit menší rozdíly mezi týmy.

„Je to zásadní otázka sportu. Neměl by být tak velký rozdíl mezi prvním a posledním. Neměl by existovat tak velký rozdíl mezi auty. Jak mohou McLaren nebo Williams ztrácet tři sekundy na kolo? To je obrovské množství výkonu. Myslím, že se musí změnit pravidla, aby se rozdíly smazaly a mohli jsme mít více úžasného závodění.“

Formule 1 má podle Hamiltona potenciál být největší závodní sérii, ale musí tyto problémy odstranit. Inspirací má být třeba MotoGP, kde jezdci bojují kolo na kolo v každé zatáčce.

Podle Hamiltona už když se vůz přiblíží na rozdíl pěti sekund, začne to jezdec pociťovat. Výkonnostní výhoda se pak ztrácí a pneumatiky začínají odcházet. 

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Poslechněte si, jak zní nové vozy formule E

18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.
15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
22. září | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00