F1 chce zavést 18palcové pneumatiky. Změní se i jejich šířka

Charles Leclerc Dokugan  |  20. 07. 2018 22:58

Já bych byl pro, kdyby to bylo něco mezi. Nějakých 15-16 palců by mohlo být ideální... Nízkoprofilové gumy se k formulím nehodí, ať si říká kdo chce, co chce.

Jenson Button CerVus F1  |  20. 07. 2018 17:36

Už bylo na čase zbavit se té 13" hrůzy. Teď tam jen hodit čelní okno a hned můžeme do LMP

Stoffel Vandoorne Rover78  |  20. 07. 2018 13:28

Ten skok ze 13 na 18 je brutální. Jak kdyby to nemohli vzít přes 15, pořádný papuče k F1 patřej odjakživa, tyhle kola z trakaře omotaný galuskou dělaj to auto opticky křehký, nevyvážený. Nelíbí, bůh ví jestli si zvyknu....

Georrge  |  20. 07. 2018 16:59

Já myslím že to je v pohodě. Třináctky tu jsou od dob, kdy byly formule podstatně menší. Jenže v posledních letech formule dost vyrostly a větší kola mi k nim pasují lépe.

Stoffel Vandoorne Rover78  |  20. 07. 2018 17:30

To je co oko to názor víš jak, my starší ožralové to vidíme jinak 😁

Georrge  |  20. 07. 2018 17:50

Jojo, sto lidí sto chutí. Navíc rozdíl 5" je fakt hodně, je to takové z extrému do extrému, navíc těm 18" docela škodí ta kolotočová grafika Pirelli, která naopak 13" pomáhá (rozbíjí ten nehezký vysoký profil). Navíc to bylo demonstrované na starých užších gumách. S lepší grafikou a na nových gumách to zase může vypadat úplně jinak, navíc až se do kol dají adekvátní brzdy, a ne tyhle pidikotoučky :)

Jenson Button -ERACER-  |  20. 07. 2018 13:08

Od doby co Bernie předal své žezlo, tak si každý s F1 dělá co chce ale opravdu doslova každý....

jurgenb  |  20. 07. 2018 12:35

Takže chtějí více závodění, ale nedají jim papuče, které by to umožňovaly.
To je jako kdyby vytrvalci běhali bosí místo v botách.

Toto fakt nedává smysl. Cokoliv umělého je na pendrek. Osmnáctipalcové ok. Budou vypadat lépe a taky se omezí ty přejezdy obrubníků popř. výletů mimo trať, protože bude vyšší riziko defektu. Ale aby byla takto řízená degradace? Proč? Udělejte tvrdou, která bude sice pomalejší, ale vydrží celý závod, střední, která bude o něco rychlejší, ale nevydrží tolik a měkkou, která bude výrazně rychlejší, ale taky s výrazně kratší životností.
Ať si stáje vyberou, kterou variantu si zvolí. Samozřejmě by muselo z pravidel zmizet ta nutnost nasadit dva různé druhy pneu.

Lucas di Grassi Stráťa  |  20. 07. 2018 12:47

Problém je že takové pneu musíš dělat v podstatě na míru každému okruhu protože jinak bude jasná volba kterou pojedou všichni.

FoxPw  |  20. 07. 2018 12:22

Nějak to nechápu. To chtějí mít 4 zastávky v boxech na výměnu pneu? Docela by mě zajímala stejná čísla pro současné pneumatiky. Navíc větší pneu s nízkým vzorkem budou generovat na obrubnících víc defektů, ale zase se ušetří spousta gumy, která je dnes potřeba na ty velké balóny.

Pisou o degradaci a ne o zivotnosti. Pokud ale za 1/4 zavodu ty pneumatika tak degraduje, tak pochybuji, ze bude mit zivotnost na cely zavod, ale pres pulku by asi udelat mela. Vypada to, ze tymy co budou umet lepe pracovat s pneu budou mit dost vyhodu

RBHonda rychl. kvalda Aus 2019: | Po vyhrany kvalde zareju do zlucaru | Do 0,3s povinnost | Ztrata 0,3-0,7s zklamani | Vice jak 0,7s jebu RB-Honda do vejfuku, dam 3 zavody hajeni | RB-H 2019 vice jak 500b?

FoxPw  |  20. 07. 2018 16:12

Ale dnes nová guma oproti ojeté není tak markantně rychlejší. Nakonec v minulém závodě neztrácel Bottas (gumy měly už přes 50% vzdálenosti) na ostatní 4 sec/kolo, ale mnohem méně a Vettelovi dalo dost práce ho s novými gumami vůbec předjet.

Tvrdá pneumatika má mít 2 s degradaci dosaženou při 22 % závodní vzdálenosti.
Co tato věta vlstně říká? Neřekl bych, že se v ní říká, že má vydržet 22% závodu, ale že má mít 2 sekundovou degradaci za 22% závodu resp. např. za cca 15kol závodu.

RBHonda rychl. kvalda Aus 2019: | Po vyhrany kvalde zareju do zlucaru | Do 0,3s povinnost | Ztrata 0,3-0,7s zklamani | Vice jak 0,7s jebu RB-Honda do vejfuku, dam 3 zavody hajeni | RB-H 2019 vice jak 500b?

To ano, teď to už dává smysl, jenže to tam takhle napsaný ještě před pár minutami nebylo.

Teda alespoň myslím, jsem lehce zmaten.

Nicméně co si pod tím představit? Že po 22% závodní délky, bude pilot o 2 sekundy pomalejší? To je strašná raketa a logicky by následoval pitstop.

Příspěvek byl 2× upraven, naposled 20. 07. 2018 11:42

Sebastian titul 2019!!! | Forza Honda!!!

Tak jestli ten text meni ctenarum pod rukama, tak to je pak diskuze marna

RBHonda rychl. kvalda Aus 2019: | Po vyhrany kvalde zareju do zlucaru | Do 0,3s povinnost | Ztrata 0,3-0,7s zklamani | Vice jak 0,7s jebu RB-Honda do vejfuku, dam 3 zavody hajeni | RB-H 2019 vice jak 500b?

Lucas di Grassi Stráťa  |  20. 07. 2018 12:45

Když bude pneu o 2s pomalejší tak to znamená že pořád je potřeba 10-12 kol na vyrovnání extra pitstopu, to není úplně málo.

superkliďásek  |  20. 07. 2018 11:22

18 super !! Budou lehčí.. Lehčí formule chceme.. V indycar vypadají super !!

Fernando Alonso S-fanBMW  |  20. 07. 2018 11:49

A tobě už 18 bylo Pavlíku ? To pochybuju.

superkliďásek  |  20. 07. 2018 12:07

Nejsem Pavel. Asi trpíš jako svině A 18 mi bylo dávno.. to tebe čeká tak za 10 let.. Předem gratuluji..

Ty procenta výdrže jsou zajímavé. To by bylo potom pitstopů.

Jarouška musím očividně hodně sr*t, i když tvrdí, jak mě má na háku...ubožátko jedno.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 20. 07. 2018 11:16

Sebastian titul 2019!!! | Forza Honda!!!


1 2

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

18. ledna | Vůz Ferrari prošel crash testy.
16. ledna | Niki Lauda opět opustil nemocnici, kde byl hospitalizován s chřipkou.
15. ledna | Závody v Evropě budou také letos začínat v 15:10.
15. ledna | Vedle Pascala Wehrleina by mohl na simulátoru Ferrari pracovat také Brendon Hartley.