F1 chce od roku 2021 více závodů jako byla letošní GP Německa

Šéfové týmů formule 1 očekávají, že chaotické velké ceny formule 1 jako byla ta letošní na německém Hockenheimu, budou od sezóny 2021, kdy začnou platit nová pravidla, i při závodech, které nebudou poznamenané deštěm.
F1 chce od roku 2021 více závodů jako byla letošní GP Německa

Letošní závod na Hockenheimu začal za silného deště. V průběhu závodu se podmínky na trati měnily, trať postupně osychala, ale následně přišel další déšť, který přinesl další dramata.

Během závodu se Lewis Hamilton z první pozice dostal mimo trať a poškodil si přední křídlo, jeho týmový kolega z Mercedesu Valtteri Bottas tvrdě boural. Jedním z mnoha pilotů, kteří doplatili na mokrou trať, byl i Charles Leclerc na ferrari.

Tým Toro Rosso naopak slavil překvapivé stupně vítězů, když Daniil Kvjat obsadil třetí pozici. Do konce závodu bojoval o stupně vítězů také Lance Stroll z dalšího týmu ze středu pole, Racing Pointu. A Sebastian Vettel z Ferrari dojel po startu z poslední pozice druhý.

Bláznivá Grand Prix Německa 2019 objektivem Jiřího Křenka

Bláznivá Grand Prix Německa 2019 objektivem Jiřího Křenka

Podle šéfa týmu Alfa Romeo Fréderica Vasseura, jehož jezdec Kimi Räikkönen se v prvním kole závodu dostal na třetí pozici, je pro rok 2021 cílem mít takové divoké závody.

„Pokud mechanicky sníží mezeru mezi středem pole a nejlepšími týmy, budete mít nějaké závody, možná ne 50 %, ale některé závody v sezóně, kde se může stát něco jako v GP Německa,“ řekl Vasseur.

„Týmy, fanoušci i jezdci by měli pocit, že mají tu možnost (bojovat o pozice mezi nejlepšími šesti). Zatím tomu tak není. První šestka může v prvním kole havarovat, zajet do boxů, vyměnit nos a zadní křídlo, vrátit se a stále nás budou schopni předjet o kolo. Nemáte jiná očekávání než sedmé místo. Cítím ale, že je to čím dál tím méně časté,“ dodává.

Make F1 Great Again: jak bude vypadat královna motorsportu v roce 2021?

Make F1 Great Again: jak bude vypadat královna motorsportu v roce 2021?

Podle Francouze nebude mít až tak velkou roli zavedení rozpočtového stropu, jako lepší rozdělení financí a změny v technických pravidlech.

Z vítězství se v Německu nakonec radoval Max Verstappen z Red Bullu. Šéf týmu Christian Horner se naopak domnívá, že klíčová budou pravidla v oblasti aerodynamiky a specifikace pneumatik.

„Myslím si, že ano. Také v Rakousku, a dokonce i na Silverstonu jsme viděli skvělé závody,“ řekl Horner na dotaz Motorsport.com, zda změny v pravidlech pro rok 2021 umožní mít takové závody jako letos v Německu, také na suché trati.

„Klíčovou roli v tom hrají pneumatiky. Bude důležité mít správné pneumatiky a aerodynamiku, aby jezdci mohli jet za sebou a tvrdě spolu bojovat.“

Po divácky nezajímavém závodu ve Francii přišly čtyři dramatické závody v Rakousku, Velké Británii, Německu a Maďarsku.

„Víme, co dělá zajímavé závody. Něco z toho je v okruzích, něco v pneumatikách. Vozy jsou nesmírně komplikované a myslím, že je rozhodně můžeme udělat méně komplexní. Chceme dosáhnout toho, že budeme mít více závodů, jaké jsme (po Francii) viděli,“ uzavírá Horner.

Formule 1 ukázala model vozu pro rok 2021. Vyzkoušela ho v aerodynamickém tunelu

Formule 1 ukázala model vozu pro rok 2021. Vyzkoušela ho v aerodynamickém tunelu

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Binotta překvapila míra Leclercova zlepšení v jeho první sezóně u Ferrari

8:55 | Haas bude po ukončení spolupráce s Rich Energy jezdit do konce roku se stejným zbarvením auta... jen nálepky Rich Energy zmizí.
13. září | Correa zůstává v umělém spánku
13. září | Během prvních dvou dní testů 18palcových pneumatik odjel Sergej Sirotkin v Renaultu 213 kol.
13. září | Tatiana Calderón se zúčastní jednoho dne testů W Series ve Španělsku. O sedačku bojovat nebude, jen se podělí o zkušenosti.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink 10.30–12.00
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10