F1 čekají nové náklady. Veškerý personál se bude testovat na COVID-19

Formule 1 se připravuje na restart sezóny. Podle aktuálních plánů by se tak mohlo stát na začátku července v Rakousku. Návrat přinese i dosud neznámé náklady.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek
F1 čekají nové náklady. Veškerý personál se bude testovat na COVID-19 | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Dezinfekce, ochranné prostředky. Hlavní položkou na seznamu zcela nových nákladů ale budou nejspíše testy na COVID-19. Formule 1 se chce v prvních závodech před světem zcela izolovat. V paddocku se bude pohybovat jen personál týmů a lidé, kteří zajišťují základní provoz (kameramani, ředitelství závodu, inženýři Pirelli apod.). Každý z nich by měl mít negativní test na COVID-19.

„Zdá se, že je to nutnost a nebude to jednoduché nebo levné,“ řekl šéf Silverstonu Stuart Pringle, kterého cituje The Guardian. „F1 cítí, že musí být jasné, že všichni v prostředí paddocku jsou negativně testováni.“

Zatím není jasné, jaký druh testů F1 použije. Tzv. rychlotesty jsou levnější, výsledek je znám během několika desítek minut. Pracují ale s protilátkami v těle člověka, takže dotyčný musí být už několik dní nakažený. Věrohodnější tzv. PCR testy jsou zhruba čtyřikrát dražší. V České republice stojí nejméně 2000 Kč, v zahraničí jsou ceny obvykle vyšší – až dvojnásobně. 

Předpokládá se, že každý tým formule 1 bude mít v dějišti nejméně 80 lidí. K tomu musíme přičíst nezbytný další personál a jsme tak na čísle nejméně 1000 osob. Jeden test pro ně by vyšel na 2 miliony korun, ale to je velmi optimistický odhad. Kromě toho to bude logisticky náročné. 

Plánujeme dvojité závodní víkendy, potvrzuje Ross Brawn

Plánujeme dvojité závodní víkendy, potvrzuje Ross Brawn

Závod opačným směrem se v Silverstonu nepojede

Očekává se, že na některých okruzích uvidíme dva závody. Personál F1 by zůstal mezi oběma víkendy izolovaný. V případě Silverstonu se diskutovalo o možnosti, že by se druhý závod jel v opačném směru. Šéf okruhu to nejdříve připouštěl, ale nyní řekl, že je to vyloučeno. „Určitě by to nevyhovovalo současným bezpečnostním normám,“ řekl Pringle. Podle něj by se musely bezpečnostní standardy výrazně zmírnit, což je nepravděpodobné, nebo by se musely provést úpravy a to je v současné době také nemožné. Problém totiž představují zejména únikové zóny, které jsou stavěny na „klasický“ směr jízdy. 

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Další článek: Víkendový esport: Albon vyhrál epickou bitvu na Interlagosu (průběžně aktualizováno)

12:50 | Pierre Gasly potvrzen v týmu AlphaTauri pro rok 2021.
9:35 | Mercedes a Aston Martin budou více spolupracovat, což se určitě promítne i ve F1. Mercedes navýší podíl v Astonu na 20 %. Ten získá přístup k technologiím elektrických pohonů.
18:46 | Kvůli dvoudennímu víkendu v Imole se musela měnit pravidla a další věci. Méně bude i pneumatik. Místo 13 sad jen 10: dvě sady tvrdých, dvě střední a šest měkkých. Tři sady musí být po tréninku vráceny.
18:15 | Roman Staněk byl odpoledne v Jerezu nejrychlejší v testech... formule 3 měla v datech chybu. Opravujeme to...

GP Emilia Romagna

Sobota 31. října 2020
Trénink 10.00–11.30
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 1. listopadu 2020
Závod 13.10