FIA a F1 představili koncept pohonné jednotky, která bude v F1 od roku 2021.
FIA a F1 vypracovali obrysy pohonných jednotek pro období od roku 2021 a dál s využitím dat a názorů týmů, dodavatelů pohonných jednotek a externích odborníků.
Cíle jsou jasné: snížit náklady, zlepšit zvuk, ale také udržet hybridní technologie, které jsou důležité pro automobilový průmysl.
Letos a v příštím roce budou FIA a F1 spolupracovat s týmy na definování dalších omezení nákladů a vývoje a testování.
Přesné informace o pohonných jednotkách budou uveřejněny na konci příštího roku. Do té doby není možný jejich vývoj.
Nové pohonné jednotky
- 1,6 l, V6 hybrid turbo
- Zvýšení otáček o 3000 za minutu pro zlepšení zvuku.
- Budou definovány interní konstrukční parametry kvůli snížení nákladů.
- Odstranění MGU-H (rekuperace tepelné energie z výfuku).
- Silnější MGU-K – jezdec bude moci s energií více pracovat. Bude ji moci několik kol šetřit a poté ji využít. Měl by to být nový taktický prvek v rukou jezdce.
- Standardizovaná baterie a řadicí elektronika.
- Jedno turbo s omezenými rozměry a hmotností
- Prozkoumají se pravidla ohledně paliv a počtu použitých paliv.
- Plug-And-Play: vysoká úroveň vnější předepsané konstrukce. Přechod na jiné motory, šasi a převodovky bude snadnější.
„Dnešní návrh byl výsledkem série setkání, které proběhly v roce 2017 se současnými týmy účastnícími se mistrovství světa a výrobci, kteří projevili zájem být součástí vrcholu motorsportu,“ řekl Ross Brawn.
„Také jsme pečlivě naslouchali tomu, co si myslí fanoušci o současné PJ a co by chtěli v blízké budoucnosti vidět. Cílem je definovat soubor pravidel, která zajistí jednodušší, levnější a hlasitější pohonnou jednotku. Také chceme vytvořit podmínky, které usnadní novým výrobcům vstupovat do formule 1 jako dodavatelé pohonných jednotek a pomohou dosáhnout vyrovnanějšího pole ve sportu.“
Foto: Getty Images / Clive Rose