F1 2021: FIA a F1 představili obrysy nových motorů

všeser  |  01. 11. 2017 12:41

ted maji 15 tisic otacek a snad nikdy jsem nevidel je jit pres 13 tak k cemu dalsich 3000 ?

To by mě taky zajímalo Někdo dole ale psal, že by se měl zvýšit limit na palivo o 30 kg, což by vyřešilo dost problémů

Forza Seb! Forza Kimi! | Forza Ferrari!

všeser  |  01. 11. 2017 13:54

prave ze ne ze by se mel, Ale ze jestli chteji pridat dalsi 3000 tak to je zhruba 30Kg pridat na prutok jinak nevim jak je donutit aby to tocilo vic. Oni to namapuji at to ma strop ve 12 a ja se nedivim. Mensi opotrebeni. vykon zustane stejne to je jen otazka prubehu motoru a nebudou mit problem se spotrebou. Jedine jak by Fia mohla donutit vyrobce aby jejich motory tocili vic je ze by dala pevne pomery prevodu. To by je donutilo zvysit otacky jinak nevim kvuli ceho(kdyz neberu kvuli zvuku to automobilku nezajima) by meli pridat otacky u preplnovaneho motoru s jednim turbem. Kdyby dali aspon dve tak to uz by davalo trosku smysl.

F1BáliF1  |  01. 11. 2017 11:10

1.6 turbo... prostě šit. Zvuk nikdy nebude tak dobrý jak býval...

F1BáliF1  |  01. 11. 2017 11:12

I ta stará vykopávková klasika Supra má lepší zvuk jak F1.. no jsem zvědavý no.
https://www.youtube.com/watch...

Turbo tu není poprvé a je zajímavé, že první éru považují mnozí za zlatý věk.
Holt se budete muset smířit s tím, že velké atmosféry je historie

Forza Seb! Forza Kimi! | Forza Ferrari!

Neřekl bych. Ale jim to dojde až později. I mezi civilními vozy nižšá tříd jsou turbobenzíny utopií!! Lidé stále nejvíce žádají motory s dlouho životností, nenáročné na provoz s nízkými náklady ... a takovým motorem je prostě jen klasická atmosféra s 16v.... bez pochybných prvků rekuperace, hybridů a podobných pitchowin s pochybnou životností, u hybridů se navíc v současné době vůbec neřeší likvidace takového auta, které pochopitelně bude náladnější kvůil bateriím atd... kdo to bude platit?
Čas atmosfér přijde zanedlouho s další fin. krizí ... turbobenzíny si mohou narvat do špic, protože jako ojetiny to nikdo chtít nebude ... a neřekl bych, že je mezi lidmi taková kupní síla.... dejme tomu čas :)
A tyhle pro mnohé "nepodstatné" věci udávají směr vývoje F1 ... nějaký fanoušek je jim naprosto u zadele!

Petře v podstatě s tebou úplně soulasím, dnešní motorizace osobních vozů je katastrofa pro obyčejného člověka uživatele. Více jak 30let pracuji jako automechanik. Dovolím si tvrdit, že nejlepší auta se dělali do roku 2000- 2005, pak to je hotová katastrofa. V okamžiku kdy začeli platit emisní omezení to znamenalo pro spotřebitele jen problémy a to hlavně za ceny oprav díky těm všem nesmyslům co musely fabriky přidělat na motory. Pro obyč. uživatele auta to přineslo jen zvýšené náklady na provoz za cenu, že např. jedničkový Golf 1,6 diesel měl v podstatě stejnou spotřebu na 100km jak dnešní diesel jedno které značky, ale údržba na něm vyšla mnohem levněji než dnes. U benzínu to je to samé. Motorsport byl odjakživa průkopníkem nových technologií a F1 si na tom dokonce zakládala. Novinky které se na závodních autech objevily a dolladily k dokonalosti se pak použily v zdokonalení vlastností součastných běžných civilních vozů. Proto si myslím, že součastná cesta hledání úspor ve F1 je špatná, jak pro vlastní F1 a její budoucnost, tak pro vývoj autoprůmyslu. To, že by ty auta pokud by měli konstruktéři volné ruce byla neřiditelná, považuji za hloupost, takový vůz by byl k ničemu. Jedinou cestu za zatrktivněním F1 vidím ve zrušení omezení jednotlivých dílů, povolení testování a omezení penalizací.

Ferda.  |  01. 11. 2017 19:49

Můžeš nám napsat jaký měl jedničkový Golf 1,6 diesel v atmosféře výkon?
Já mám ve voze 1,5 dCi 110 kobylek a nemyslím si, že by ten super Golfácký motor měl stejný výkon.
A pokud umíš počítat, tak zjistíš, že atmosféra, která by se výkonem mohla srovnat s malorážkovým turbem by musela mít obsah zhruba o 1 000 ccm větší. A větší motor by měl taky vyšší cenu, která by mohla být s malorážkou srovnatelná.
A půjdeme dál. Větší motor je logicky i těžší, což znamená silnější nápravy a tlumiče. Díky vyšší váze by dříve odcházely i gumy a když si přečteš všechny pro a proti, tak se nakonec dopočítáš, že lehčí a výkonnější malorážka je nakonec stejně lacnější i při dražší údržbě.

Ferdo, nezlob se, ale , ten Golf byl jen příklad. Výkon mají dnes motory jistě větší, ale potom taky i spotřeba je jiná a nakonec pokud dodržuješ pravidla v běžném našem sil. provozu tak zas moc velký výkon potřebuješ jen na předjetí a to jsi dokázal i s tím Golfem a jeho vrstevníky, pokud víš k čemu je řadící páka a jak využívat převodovku. Já jen naznačil, že dnešní běžné vozy jsou pro uživatele mnohem finančně náročnější na údržbu díky např. railovým vstřikovačům, nekvalitě paliva, PDF, EGR atd. a to se spotřebou v podstatě stejnou jako auta z 90tých let. Ono s rostoucíma cenama paliv, to začne zajímat i takové jako jsi asi ty kteří u auta koukaj jen na výkon. Promiń ale nemyslím to nijak zle, vyslovil jsi jen svůj názor a já odpovídám a respektuji jej. Dnes a denně mi naříkají zákazníci nad cenou dílů, jejda já měl v 96 tým Passata 1,9TD a tam jsem ani nevěděl, že tam mám nějaký vstřikovače a když tak za 500kč se dala nová tryska, seřídila a sbohem, dnes, repas 7-8 tis novej 14-16 tis, a to se spotřeba moc nezměnila, jistě výplata byla jiná, ale zas tak hrozně ne no to jen na vysvětlenou na moji reakci jak byla myšlena . Je to do jiné diskuze. Jistě komfort a vlastnosti jsou úplně jinde, ale to i díky motorsportu nejen F1, ale pokud budeme úmyslně brzdit a omezovat techniký vývoj, tak se na to za chvíli nebude dát dívat. Místo závodění se bude kroužit

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 02. 11. 2017 02:28

Ferda.  |  02. 11. 2017 08:18

Tahle diskuze může být klidně nekonečný příběh.
Tak jak kdysi motory do generálky vydržely cca 100 000 km, tak dnes vydží při slušném zacházení a kvalitní údržbě klidně milion. Dokonce i motory s turbem.
A týká se to i ostatních částí vozu. Čepy, spojka, řízení, převodovky, nebo třeba kastle, které dnes téměř nereznou.
Přitom výkony motorů jdou rapidně nahoru i s menšími obsahy a to mnohdy i při menší spotřebě. Jedovatou řepku komentovat nemíním.
Zatím máme štěstí, že automobilový trh je tak tvrdý, že se v něm kurvítka téměř nevyskytují.
Prostě auta jsou dnes opravdu hodně dobré i když jsou prošpikované elektronikou, která je zatím největším kamenem úrazu. Ale i tady se kvalita částečně zlepšuje.

Pokud se jedná o motosport, tak i v něm je elektronika hodně důležitá, ale né tak jako v civilních vozech, kde elektro pomáhá řidiči v pohodlí, kdežto v motosportu jde hlavně o výkon a kontrolu všech systémů.

Nechci Vám vyvracet váš názor, ale s tím milionem to je trochu přes čáru včetně všech dalších jmen. dílů, nevím kde čerpáte tyto poznatky. Příklad koncern VW předepsal pro morory 1,9tdi 77kw při serv. ve 150000km prevent. výměnu ojničních šroubů a i to Vás většinou neochrání před dost nákladnou opravou. Z praxe a od kolegů vím, že se na dnešních klikovkách originálech brousí jeden z čepů pro ojnici na dolní povolený rozměr, proč asi? Na ojničních šálcích (ložiscích) už nejsou tzv. zámky, proč asi. Argument, že ojnice jsou dnes tzv. lámané tak proto je hloupost, i u lámaných se zámek dříve dělal a pokud se šroub tzv. natáhl nic se nedělo, dnes se šálky protočí a je vymalováno. No možná mluvíte o motorech do nákl. vozů. Promiňte ale to bychom zde mohli psát dlouho. Přeji hezké zážitky při sledování závodů.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 02. 11. 2017 15:08

Ferda.  |  02. 11. 2017 15:47

Celkem nedávno byl v autosalonu na Primě spot o fabii s najetým melounem a přesnou dokumentaci servisních úkonů.
Ano, je to těžká vyjímka, ale možné to je. Především, když se s autem jezdí pouze dlouhé trasy.

nechci se v tom už patlat, možné to je, samo dlouhé trasy to ovlivní,pořad jsem neviděl ale těmto pořadům věřit to je jako "odborné" diskuze na různých fórech, kde je to samý odborník. Jak jsem psal 30let se v autech vrtám, začínal jsem na klasických autech až po dnešní elektronikou nacpané vozy, kde už jsou i takové absurdnosti jako při výměně AKB se musí autu říct, že má novou baterii a jakou. Mě to nevadí a klidně mu to tam diagnostikou zadám,ale připadá mi to už trochu přes čáru.Spousta věcí je tam dnes užitečných, ale většinu ani bžn nevyužijete pokud jste běžný řidič. Co se týče té Fabky a motoru, motory VW 3ří válce- upalují se ventily, rozvod řetězem kolegovi se stalo,že při pouhé výměně oleje mu přeskočil řetěz auto cca95000km olej nalitý byl, to samé i na 1,8mičce, zákazník mi dotáh auto, kde byl skočenej řetěz když nechal rychlost a měnil kolo následným startem ohnul ventily, to byla sice jeho chyba, nikdo mu při koupi neřek, že auta s řetězem nenechávat rychlost místo ručky, pak se tohle může stát nehledě, že pokud je na motoru dvouhmota tak bude brzo taky v pytli, 1,4Mpi problém těsnění sání a citlivé na přehřátí a následuje tlak do hadic chlazení, 1,6 spotřeba oleje po cca 120 tis km to se stává i u 1,4 16V. A o elektronice ani nemluvím, na některých sofwtvér. chyby, případně a co je horší, že konstruktér něco nedomyslel, a pak se Vám stane, při doplň AdBlue ikdyž to hlídáte přes diag. že se vám z její nádrže když proběhne proces čištění část přelije zpět do kufru, proč? Protože konstruktér při vymýšlení snímče výšky hladiny kap. v nádrži si neuvědomil, že čerpadlo po ukončení čištění čerpá zase zpět kvůli příp. zamrznutí v zimě, a nenechal v ní místo. Vy v dobré víře naplníte na 80% a pokud je proces čištění díky nedostatku kap. nedokončen po dolití jej následně ŘJ dokončí tak je hotovo a vybuble vám to do kufru, no dnes už na to přišli a chybu napravili. Víte nechci dělat chytráka, protože každá další oprava mě přesvědčí, že se musím ještě hodně učit. Mějte se hezky.

Příspěvek byl 2× upraven, naposled 04. 11. 2017 04:57

Fernando Alonso superklidas  |  01. 11. 2017 08:27

FIA ukázala obrysy tak Ála už si to maluje..

Tak to je právě na tom tymů aby to postavili tak by to bylo řiditelné. O tom tu mluvím, nechte to na ně. Když zvládnou hybridní technologii proč ne auto, které si postaví dle svých potřeb. A není to jen o výkonu. Rovnou mužem stavět autonomní F1 a pak se na to koukat? Co asi se tam bude dít?

Příspěvek byl 2× upraven, naposled 31. 10. 2017 21:54

Ale jo já to chápu. To byla spíše moje představa, jak by mněla F1 pokračovat. To že to není reálné, je mi naprosto jasné.

Lewis Hamilton sympaťák  |  31. 10. 2017 21:02

Pokud to tak půjde dál,F1 nahradí F1 a bude konec super klasických motorů.Kde jsou ty krásné doby,kdy každý válec měl svůj karburátor,Naše Škoda 1000 MBG měla taky dva karburátory spřažené táhlem a bylo co ladit.

Ferda.  |  31. 10. 2017 21:04

Já měl MBX, vím o čem píšeš.

nojo, ale jízda za moc nestála kvůli gumám a brzdám. Já měl 1100MB de luxe, kotoučové brzdy a hlava z Rka. na dálnici jsem vyškolil i žigula 1500. Ale to hlavně díky radiálkám 165/13, ty 155/14 stály za velký lejno, hlavně v diagonálu

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 31. 10. 2017 22:35

Michael Schumacher = na věky nejlepší.


1 2 3 4

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

17:27 | Pietro Fittipaldi vyhrál s českým týmem Lotus (Charouz) titul v rušené sérii Formula V8 3.5.
8:53 | World Series Formula V8 3.5, ve které nyní jezdí Charouz, končí.
16. listopadu | Norris přijel do Macau a soupeřům v první kvalifikaci nadělil sekundu.
15. listopadu | Kamuj Kobajaši potvrzen jako jezdec týmu Andretti ve formuli E.
14. listopadu | Toro Rosso možná už brzy potvrdí Gaslyho a Hartleye pro příští rok.

GP Abú Dhabí 2017

Pátek 24. listopadu 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 25. listopadu 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. listopadu 2017
Závod 14.00