F1 2021: FIA a F1 představili obrysy nových motorů

FIA a F1 představili koncept pohonné jednotky, která bude v F1 od roku 2021.
F1 2021: FIA a F1 představili obrysy nových motorů

FIA a F1 vypracovali obrysy pohonných jednotek pro období od roku 2021 a dál s využitím dat a názorů týmů, dodavatelů pohonných jednotek a externích odborníků.

Cíle jsou jasné: snížit náklady, zlepšit zvuk, ale také udržet hybridní technologie, které jsou důležité pro automobilový průmysl.

Letos a v příštím roce budou FIA a F1 spolupracovat s týmy na definování dalších omezení nákladů a vývoje a testování. 

Přesné informace o pohonných jednotkách budou uveřejněny na konci příštího roku. Do té doby není možný jejich vývoj. 

Nové pohonné jednotky

  • 1,6 l, V6 hybrid turbo
  • Zvýšení otáček o 3000 za minutu pro zlepšení zvuku.
  • Budou definovány interní konstrukční parametry kvůli snížení nákladů.
  • Odstranění MGU-H (rekuperace tepelné energie z výfuku).
  • Silnější MGU-K – jezdec bude moci s energií více pracovat. Bude ji moci několik kol šetřit a poté ji využít. Měl by to být nový taktický prvek v rukou jezdce.
  • Standardizovaná baterie a řadicí elektronika. 
  • Jedno turbo s omezenými rozměry a hmotností
  • Prozkoumají se pravidla ohledně paliv a počtu použitých paliv.
  • Plug-And-Play: vysoká úroveň vnější předepsané konstrukce. Přechod na jiné motory, šasi a převodovky bude snadnější.

„Dnešní návrh byl výsledkem série setkání, které proběhly v roce 2017 se současnými týmy účastnícími se mistrovství světa a výrobci, kteří projevili zájem být součástí vrcholu motorsportu,“ řekl Ross Brawn.

„Také jsme pečlivě naslouchali tomu, co si myslí fanoušci o současné PJ a co by chtěli v blízké budoucnosti vidět. Cílem je definovat soubor pravidel, která zajistí jednodušší, levnější a hlasitější pohonnou jednotku. Také chceme vytvořit podmínky, které usnadní novým výrobcům vstupovat do formule 1 jako dodavatelé pohonných jednotek a pomohou dosáhnout vyrovnanějšího pole ve sportu.“

Foto: Getty Images / Clive Rose 

Diskuze (75) Další článek: Alonso může příští rok bojovat o titul, věří Fittipaldi
16:11 | Ještě jsem nezačali ve Francii a už tu máme alokaci pneumatik pro Rakousko... odkaz
18. června | Podle Helmuta Marka není v současné době sedačka Hartleyho v ohrožení.
16. června | Ve Spa prodloužili smlouvu o další tři roky.
15. června | Před 25 lety zemřel James Hunt.
14. června | Hyperměkká bude i v Rusku. Kromě toho Pirelli nominuje ultraměkkou a měkkou... superměkkou tedy vynechá.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 23. června 2018
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10