F-průduch na zadním křídle nemá klíčový význam, tvrdí Mercedes

Ve volných trénincích v Austrálii se potvrdilo, že Mercedes jezdí s F-průduchem na zadním křídle. Šéf týmu Ross Brawn ale význam tohoto systému bagatelizuje.
F-průduch na zadním křídle nemá klíčový význam, tvrdí Mercedes

Fotografům se podařilo zachytit F-průduch Mercedesu v akci zde. Je vidět, že je skutečně aktivován společně s DRS. Jakmile se sklopí horní plát zadního křídla, otevřou se tím díry v bočnicích křídla a začne do nich proudit vzduch.

Jak přesně je vzduch využíván, zatím není úplně zřejmé. Existuje několik teorií. Podle jedné z nich je směrován přímo do plátu křídla, ze kterého je podobně jako v roce 2010 vypouštěn ven, čímž snižuje jeho odpor vzduchu. Podle jiných teorií může být vzduch využíván jinde, možná dokonce až v předním křídle pro podobný efekt.

V každém případě by měl systém navyšovat maximální rychlost vozu. O kolik, to Mercedes samozřejmě neprozradí. "Na voze máme zajímavý systém a vůbec není komplikovaný," cituje Brawna Autosport. "Takže jsem si jistý, že ho ostatní týmy studují, a musejí rozhodnout, jestli má smysl se jím zabývat."

"Nemá to stejný význam jako koncept dvojitého difuzoru, který jsme měli, ani jako řešení výfuků, která jsme měli v posledních letech. Samozřejmě to pomáhá, proto to máme, ale není to obrovský zisk ve výkonnosti."

Mercedes má velmi pravděpodobně F-průduch i na předním křídle, který je zásobován buď otvorem na nose, nebo podle výše zmíněné teorie ze zadního křídla.

Další článek: Okruh v Austrálii z pohledu pneumatik