Formuli 1 letos překvapily foukaná zadní křídla a difuzory. Podle McLarenu je to zvláštní, protože obě řešení se na vozech objevila už v minulosti, křídlo s průduchem loni v Monaku, foukaný difuzor ještě dřív.
"Letos týmy asi neočekávaly dvě věci," uvedl šéf McLarenu Martin Whitmarsh. "Že uvidí návrat k foukaným difuzorům. Ve formuli 1 se objevily už několikrát předtím a jsou s nimi spojené určité výzvy, ale je zřejmé, že zvyšují výkonnost."
"A F-potrubí, to také evidentně nebylo očekáváno. A je to zvláštní, protože pasivní F-potrubí nasadil poprvé McLaren loni v Monaku, před 14 až 15 měsíci, a vyvíjel jeho různé varianty. Aktivní přišlo poprvé letos a způsobilo překvapení, diskuze a výzvu pro týmy."
S F-potrubím přišel McLaren, takže se mohl soustředit na výfuky foukaný difuzor, který do formule 1 vrátil Red Bull Racing. Ale zatím ho do závodů nenasadil, protože nebyl spokojený s výsledky jeho testů v pátek v Silverstonu. Inženýři na něm dál pracovali v továrně a další testy přijdou v Hockenheimu. Tentokrát už by měly být úspěšné.
"Nemůžete si být stoprocentně jistí, ale myslím, že do Hockenheimu jedeme s lepšími informacemi," uvedl Whitmarsh. "Provedli jsme určité úpravy na základě získaných dat a v pátek budeme jezdit s foukaným difuzorem. Řekl bych, že ho použijeme celý víkend, ale rozhodnutí uděláme na základě získaných dat v pátek večer."
I když foukaný difuzor už mají všichni hlavní konkurenti, McLaren se nedomnívá, že by něco zanedbal. Vede oba šampionáty a postupovat při nasazování nových dílů chce s určitou mírou jistoty.
"Nemyslím si, že bychom ve vývoji ztráceli," konstatoval šéf týmu z Wokingu. "Máme vůz, který dokáže vítězit v závodech. Na vítězství potřebujete spolehlivost a rychlost. Myslím, že obecně máme obě věci. Je vždy hezké být rychlejší a spolehlivější, ale myslím, že jsme ve slušné pozici. Ale víme, že musíme pokračovat ve vývoji vozu, pokud chceme letos vyhrát šampionát."