Extreme E? Děsivější než formule 1, říká Jenson Button

Britský závodník je jedním ze tří mistrů světa „královny motorsportu“, kteří nasadili vlastní tým do premiérové sezony elektrického offroadového šampionátu Extreme E. Na rozdíl od Nica Rosberga a Lewise Hamiltona se však Jenson Button sám posadil za volant.
Foto: JBXE Racing
Extreme E? Děsivější než formule 1, říká Jenson Button | Foto: JBXE Racing

Jen pár měsíců před dubnovým startem sezony v Saúdské Arábii oznámil Button účast v seriálu s vlastní stájí JBXE. A sám sebe představil jako jednoho z pilotů.

Button mohl čerpat ze svých zkušeností ze závodů typu Baja, nicméně jeho týmu se v saúdské Al-Ule, kterou navštívil i letošní Dakar, příliš nedařilo.

Rosberg porazil Hamiltona. První závod Extreme E ovládl tým bývalého mistra světa

Rosberg porazil Hamiltona. První závod Extreme E ovládl tým bývalého mistra světa

Ve spolupráci se Švédkou Mikaelou Ahlin-Kottulinsky obsadil v arabské poušti šesté místo a pro druhý závodní víkend na pobřeží Atlantského oceánu v Senegalu se v roli jezdce nechal vystřídat zkušeným rallycrossařem Kevinem Hansenem. A vyplatilo se, čistě švédská posádka pro Buttona vybojovala třetí místo.

Druhé vítězství v řadě získali Johan Kristoffersson a Molly Taylor z Rosbergova týmu.

„Pro mě je to hlavně o učení, nebojím se výzev. Jakkoliv je to děsivé, pořád chci závodit,“ uvedl pro web f1i.com Button po minulém víkendu, kdy se závodilo v Senegalu.

„Ve formuli 1 takt trochu víte, kde jsou limity. S touhle věcí můžete proletět křovím a nemusí se nic stát. Na druhou stranu taky můžete narazit na veliký balvan. Je to určitě trochu děsivější než formule 1.“

Partnerem Buttonovy stáje v Extreme E je Lotus Engineering, přidružená společnost automobilky Lotus, kterou nyní vlastní čínští majitelé.

V Číně existuje řada automobilek orientovaných čistě na elektromobilitu, v Evropě známé je na příklad NIO, které působí i ve formuli E. Jenson Button vidí budoucnost v konceptu šampionátu, který fanouškům nabízí závody elektrických SUV a automobilkám prostor pro vývoj svých pohonných systémů. Navíc prý šampionát zvyšuje povědomí o změnách klimatu.

Rivalové z F1, legenda rallye a devět závodnic. Startuje Extreme E

Rivalové z F1, legenda rallye a devět závodnic. Startuje Extreme E

„A ještě k tomu je to zábavné. Pro Extreme E je opravdu dobré, že se ho účastní výrobci jako Lotus a já věřím, že osloví i další automobilky.“

„Uvidíte, jak do této kategorie přicházejí další automobilky, ať už příští rok, nebo v roce následujícím. Celé to bude rychle růst,“ věří Button.

Další závodní víkend Extreme E bude 28. a 29. srpna hostit Grónsko.

Další článek: Zůstane Pérez u Red Bullu? Rozhodne se v létě

11:27 | Osmihodinovka v Portimau odstartuje v neděli ve 12:00. Přímý přenos vysílá Eurosport 2 od 15:00 do 18:30, závěr závodu poté nabídne Eurosport 1 od 18:30 do 20:30. Komentují Jiří Šlégl a Martin Straka...
23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
21:14 | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz
11. června | McLaren od roku 2022 vstoupí do série Extreme E.

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00