Extreme E? Děsivější než formule 1, říká Jenson Button

Britský závodník je jedním ze tří mistrů světa „královny motorsportu“, kteří nasadili vlastní tým do premiérové sezony elektrického offroadového šampionátu Extreme E. Na rozdíl od Nica Rosberga a Lewise Hamiltona se však Jenson Button sám posadil za volant.
Foto: JBXE Racing
Extreme E? Děsivější než formule 1, říká Jenson Button | Foto: JBXE Racing

Jen pár měsíců před dubnovým startem sezony v Saúdské Arábii oznámil Button účast v seriálu s vlastní stájí JBXE. A sám sebe představil jako jednoho z pilotů.

Button mohl čerpat ze svých zkušeností ze závodů typu Baja, nicméně jeho týmu se v saúdské Al-Ule, kterou navštívil i letošní Dakar, příliš nedařilo.

Rosberg porazil Hamiltona. První závod Extreme E ovládl tým bývalého mistra světa

Rosberg porazil Hamiltona. První závod Extreme E ovládl tým bývalého mistra světa

Ve spolupráci se Švédkou Mikaelou Ahlin-Kottulinsky obsadil v arabské poušti šesté místo a pro druhý závodní víkend na pobřeží Atlantského oceánu v Senegalu se v roli jezdce nechal vystřídat zkušeným rallycrossařem Kevinem Hansenem. A vyplatilo se, čistě švédská posádka pro Buttona vybojovala třetí místo.

Druhé vítězství v řadě získali Johan Kristoffersson a Molly Taylor z Rosbergova týmu.

„Pro mě je to hlavně o učení, nebojím se výzev. Jakkoliv je to děsivé, pořád chci závodit,“ uvedl pro web f1i.com Button po minulém víkendu, kdy se závodilo v Senegalu.

„Ve formuli 1 takt trochu víte, kde jsou limity. S touhle věcí můžete proletět křovím a nemusí se nic stát. Na druhou stranu taky můžete narazit na veliký balvan. Je to určitě trochu děsivější než formule 1.“

Partnerem Buttonovy stáje v Extreme E je Lotus Engineering, přidružená společnost automobilky Lotus, kterou nyní vlastní čínští majitelé.

V Číně existuje řada automobilek orientovaných čistě na elektromobilitu, v Evropě známé je na příklad NIO, které působí i ve formuli E. Jenson Button vidí budoucnost v konceptu šampionátu, který fanouškům nabízí závody elektrických SUV a automobilkám prostor pro vývoj svých pohonných systémů. Navíc prý šampionát zvyšuje povědomí o změnách klimatu.

Rivalové z F1, legenda rallye a devět závodnic. Startuje Extreme E

Rivalové z F1, legenda rallye a devět závodnic. Startuje Extreme E

„A ještě k tomu je to zábavné. Pro Extreme E je opravdu dobré, že se ho účastní výrobci jako Lotus a já věřím, že osloví i další automobilky.“

„Uvidíte, jak do této kategorie přicházejí další automobilky, ať už příští rok, nebo v roce následujícím. Celé to bude rychle růst,“ věří Button.

Další závodní víkend Extreme E bude 28. a 29. srpna hostit Grónsko.

Další článek: Zůstane Pérez u Red Bullu? Rozhodne se v létě

18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.
15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
22. září | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00