Šéf Pirelli pro motorsport Mario Isola v rozhovoru pro web F1sport promluvil o nových pneumatikách do deštivých podmínek.
Vozy F1 mají v posledních letech dlouhodobé problémy s jízdou v mokru. Nejde přitom pouze o špatnou viditelnost, kterou zhoršuje tzv. vodní sprej, jenž za sebou monoposty zanechávají, ale i o chování vozů.
Na vině je nejen charakteristika moderních vozů F1, přičemž situaci nezlepšil ani loňský nástup nové generace monopostů, ale do jisté míry i pneumatiky. Ty od roku 2011 týmům dodává firma Pirelli.
„Jsou zde dva elementy. Jeden je viditelnost, na čemž FIA již pracuje – s cílem snížit vodní sprej, což se nás příliš netýká, druhým naše pneumatiky do mokra. Ty se vloni trochu trápily při zahřívání a při podání výkonu,“ přiznal šéf Pirelli pro motorsport Mario Isola v rozhovoru pro náš web. Rovnou však přidal důvody, proč tomu tak z pohledu italského výrobce pneumatik bylo.
„Vloni bylo velmi náročné testovat. Během sezony jsme neměli žádné možnosti. Měli jsme jediný test s Ferrari v červnu, ale tehdy bylo hodně horko, takže se nejednalo o reprezentativní podmínky.“
Letos by však situace s obutím do mokra měla být podle Isoly podstatně lepší.
„Díky dohodě s FIA jsme však nyní měli k dispozici více testů. Měli jsme tři testy se třemi různými týmy v listopadu a v prosinci – ve Fioranu, na okruhu Paul Ricard a v Portimau. Testovali jsme několik nových směsí pneumatik do mokra. Jedna z nich byla velmi dobrá v rámci zahřívacího procesu a navíc byla velmi rychlá – pokud se budeme bavit o výkonu pneumatiky. Ve všech případech jsme měli od jezdců stejnou pozitivní zpětnou vazbu,“ přiblížil šéf Pirelli.
„Z toho důvodu jsme poprosili o autorizaci této nové pneumatiky tak, aby mohla být používána od Imoly (šestý závod letošní sezony, který je na programu 21. května, pozn. red.). Jedná se o pneumatiky, které nevyžadují použití ohřívacích dek,“ dodal Isola.