Exkluzivně: Jaké díly nasadily týmy v Monaku? Už známe tajemství Ferrari

Jaké díly týmy přivezly na městský okruh v Monaku? A jak je to s tajemstvím motoru Ferrari?
Exkluzivně: Jaké díly nasadily týmy v Monaku? Už známe tajemství Ferrari
Seznam kapitol
  1. Mercedes
  2. Red Bull
  3. Ferrari
  4. Lotus
  5. Force India, Sauber, Toro Rosso

Ferrari

Scuderia nasadila hodně novinek už ve Španělsku a další připravuje pro Kanadu.

Rozhodně to však neznamená, že by v Monaku její monoposty trpěly nedostatkem pozornosti. Právě naopak. Díky šikovnému kameramanovi italské televize Sky Sport se podařilo v průběhu volného tréninku zachytit demontáž pohonné jednotky Räikkönenova vozu a záběry odhalily jedno z posledních velkých tajemství, které motor Ferrari ukrývá.

Chladič plnicího vzduchu

Důkaz o tom, že Ferrari využívá na ochlazení stlačeného vzduchu, přiváděného do valců mezichladič typu voda-vzduch, jsme měli k dispozici už od začátku sezóny, ale teprve teď víme, kde v autě je tento chladič ve skutečnosti umístěný.

Ferrari se na rozdíl od konkurence rozhodlo vložit (1) chladič plnicího vzduchu mezi dvě řady válců – do prostoru, který třeba Mercedes vyplnil motorgenerátorem MGU-H a turbodmýchadlem.

Klepněte pro větší obrázek

Ferrari má svoje turbodmýchadlo uložené za motorem, přičemž stlačený vzduch z dmýchadla (2) vstupuje přímo do mezichladiče a po ochlazení je velmi krátkou (3) soustavou potrubí směřován do sacích potrubí motoru. 

Obrovskou výhodou takového uspořádání je právě krátká cesta, kterou musí vzduch proudící do motoru překonat. Díky tomu nepředstavuje „turboefekt“ až tak velký problém, jako je tomu v případě týmů s mezichladičem uloženým v bočnicích a na jeho eliminaci postačí použít podstatně méně elektrické energie.

Taktéž je možné díky tomuto uspořádání použít menší chladiče a ušetřit prostor pod karosérií, což ocení především aerodynamici.

Daní za všechny tyto výhody je však vysoká hmotnost, která je pro novou pohonnou jednotku Ferrari charakteristická.

Kromě toho, že kapalinový mezichladič si na rozdíl od vzduchového vyžaduje vlastní okruh s chladicí kapalinou, potřebuje ještě menší chladič v bočnicích, který slouží na ochlazení zahřáté kapaliny v mezichladiči. 

Předchozí kapitola Následující kapitola

19:25 | Vitalij Petrov dělá tento víkend sportovního komisaře v Portugalsku. Objevily se informace, že jeho otec Alexander dnes zemřel ve Vyborku (Rusko).
18:44 | Pérez dostal za zpomalení Gaslyho v kvalifikaci napomenutí.
14:32 | Russell dostal varování (vyjel na trať, když vlály červené vlajky)
13:48 | Upravené limity tratě pomohly, ale i tak bylo v posledním tréninku smazáno 24 časů ... 21 v první, 3 ve čtvrté zatáčce.

GP Portugalska

Pátek 23. října 2020
1. trénink Bottas (1:18.410)
2. trénink Bottas (1:17.940)
Sobota 24. října 2020
3. trénink Bottas (1:16.654)
Kvalifikace Hamilton (1:16.652)0
Neděle 25. října 2020
Závod 14.10