Renault a Haas budou mít v Montrealu jen dvě směsi. Superměkkou si nezvolili.
„Je velká pravděpodobnost, že v Kanadě budou panovat smíšené povětrnostní podmínky, kterých jsme byli svědky v Monaku. Může to tedy být náročný závod, podobně jako tomu zde bylo mnohokrát v minulosti,“ uvedl Paul Hembery.
„Směsi, které jsme pro tento závod nominovali, dávají prostor pro celou škálu strategií. Okruh nabízí mnoho míst k předjíždění, což zvyšuje atraktivitu závodu. Ultraměkká směs se při svém debutu v Monaku předvedla v nejlepším světle, Montréal je však odlišným typem okruhu, který na pneumatiky klade jiné nároky. Všechny tyto faktory povedou k taktizování, což je patrné už z výběru pneumatiky ze strany jednotlivých týmů. “

Okruh z pohledu pneumatik
- Trať v Kanadě, podobně jako v Monaku, je charakteristická pro svou malou přilnavost a měnící podmínky, které mohou nastat v průběhu víkendu.
- Vozy zde mohou dosahovat rychlosti až 300 km/h, což znamená, že týmy mají tendence nastavovat vozům menší přítlak.
- Trať je typická svými vysokými obrubníky, které pro strukturu pneumatik představují opravdovou výzvu.
- Povětrnostní podmínky zde bývají různorodé, což v minulosti vedlo k častým výjezdům safety caru.
- Na okruhu v Montréalu se hodně akceleruje a brzdí, na pneumatiky tak působí zejména podélné síly.
Tři nominované směsi
- Měkká směs (žlutá): nejtvrdší směs pro nadcházející víkend, v závodě bude hrát důležitou roli.
- Superměkká směs (červená): dva týmy tuto směs do svého výběru vůbec nezařadily.
- Ultraměkká směs (fialová): hojně využívaná směs v Monaku a rovněž nyní v Kanadě.

Připomenutí minulého roku
- Vítěz: Hamilton (jedna zastávka – odstartoval na superměkké směsi, v 32. kole přezul na měkkou směs).
- Nejlepší alternativní strategie: Raikkonen – dojel čtvrtý se dvěma zastávkami. Startoval a končil na superměkké směsi, nicméně jeden stint odjel na měkké směsi.
- První tři jezdci v cíli přezouvali pouze jednou, zastávky si odbyli s rozdílem ne větším něž tři kola.