Existuje prostor pro mnoho strategií, říká před Kanadou Pirelli

Renault a Haas budou mít v Montrealu jen dvě směsi. Superměkkou si nezvolili.
Existuje prostor pro mnoho strategií, říká před Kanadou Pirelli

„Je velká pravděpodobnost, že v Kanadě budou panovat smíšené povětrnostní podmínky, kterých jsme byli svědky v Monaku. Může to tedy být náročný závod, podobně jako tomu zde bylo mnohokrát v minulosti,“ uvedl Paul Hembery. 

„Směsi, které jsme pro tento závod nominovali, dávají prostor pro celou škálu strategií. Okruh nabízí mnoho míst k předjíždění, což zvyšuje atraktivitu závodu. Ultraměkká směs se při svém debutu v Monaku předvedla v nejlepším světle, Montréal je však odlišným typem okruhu, který na pneumatiky klade jiné nároky. Všechny tyto faktory povedou k taktizování, což je patrné už z výběru pneumatiky ze strany jednotlivých týmů. “ 

Klepněte pro větší obrázek

Okruh z pohledu pneumatik

  • Trať v Kanadě, podobně jako v Monaku, je charakteristická pro svou malou přilnavost a měnící podmínky, které mohou nastat v průběhu víkendu.
  • Vozy zde mohou dosahovat rychlosti až 300 km/h, což znamená, že týmy mají tendence nastavovat vozům menší přítlak.
  • Trať je typická svými vysokými obrubníky, které pro strukturu pneumatik představují opravdovou výzvu.
  • Povětrnostní podmínky zde bývají různorodé, což v minulosti vedlo k častým výjezdům safety caru.
  • Na okruhu v Montréalu se hodně akceleruje a brzdí, na pneumatiky tak působí zejména podélné síly.

Tři nominované směsi

  • Měkká směs (žlutá): nejtvrdší směs pro nadcházející víkend, v závodě bude hrát důležitou roli.
  • Superměkká směs (červená): dva týmy tuto směs do svého výběru vůbec nezařadily.
  • Ultraměkká směs (fialová): hojně využívaná směs v Monaku a rovněž nyní v Kanadě.
Klepněte pro větší obrázek

Připomenutí minulého roku

  • Vítěz: Hamilton (jedna zastávka – odstartoval na superměkké směsi, v 32. kole přezul na měkkou směs).
  • Nejlepší alternativní strategie: Raikkonen – dojel čtvrtý se dvěma zastávkami. Startoval a končil na superměkké směsi, nicméně jeden stint odjel na měkké směsi.
  • První tři jezdci v cíli přezouvali pouze jednou, zastávky si odbyli s rozdílem ne větším něž tři kola.
Další článek: Video: Verstappen ukázal vůz F1 v Zandvoortu

Témata článku: , ,