Evropské automobilky žádají reformu celé FIA

Podle nich potřebuje modernizovat a zprůhlednit.
Klepněte pro větší obrázekAsociace evropských automobilových výrobců (ACEA) se vložila do sporů o budoucnost formule 1. Sdružení, které tvoří patnáct evropských automobilek, volá po reformě celé Mezinárodní automobilové federace (FIA).

„Členové panelu ACEA jednali o situaci ve formuli 1 a došli k názoru, že současný způsob vedení nemůže pokračovat,“ píše asociace výrobců ve svém prohlášení. Vzniklo v pátek, když se v Bruselu sešli výkonní ředitelé členských automobilek.

„Shodli jsme se, že FIA potřebuje modernizovat a zprůhlednit systém vedení, včetně přehodnocení základních ustanovení. V těch se musí odrážet hlas členů FIA, soutěžících i obyčejných řidičů,“ dodává.

ACEA podle všeho spěchá na pomoc Asociaci týmu formule 1 (FOTA). Všechny rebelující stáje totiž mají v evropském sdružení zastoupení svých mateřských automobilek. ACEA proto plně podpořilo činnost FOTA, a to co se týče změn v pravidlech i přerozdělování peněz.

„ACEA podporuje FOTA v její snaze o stabilní vedení série a jasná a průhledná pravidla, která jsou stejná pro všechny. Zároveň ji podporuje ve snaze snížit náklady a dosáhnout řádného přerozdělení zisků mezi týmy formule 1 tak, aby se udržela atraktivita sportu pro světovou veřejnost,“ píše ACEA.

„Pokud k tomuto nedojde, BMW, Ferrari, Mercedes, Renault a Toyota spolu s ostatními týmy jsou rozhodnuti hledat alternativní řešení jak provozovat tento sport,“ uzavírá ACEA.

Krok Asociace evropských automobilových výrobců může být jen jednorázové gesto, které má v těžké době podpořit tu část členů, která je zapojena do formule 1.

Nemělo by však zůstat bez povšimnutí, že ACEA je sdružení, které hájí zájmy výrobců automobilů, nákladních aut a autobusů v Evropské unii. Má charakter lobbyistické organizace a v popisu práce má mimo jiné spolupráci s evropskými zákonodárci.

Členy ACEA, která vznikla v roce 1991, jsou BMW Group, DAF Trucks, Daimler, FIAT Group, Ford of Europe, General Motors Europe, Jaguar Land Rover, MAN Nutzfahrzeuge, Porsche, PSA Peugeot Citroën, Renault, Scania, Toyota Motor Europe, Volkswagen a Volvo.
Další článek: Zájem o vstup do formule 1 mělo celkem patnáct týmů

14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
8. května | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.