Evropě musí stačit šest závodů, říká šéf Toro Rosso

Trend posledních let, který dostal evropské Grand Prix v kalendáři do menšiny, je podle šéfa týmu Toro Rosso Franze Tosta správný.
Evropě musí stačit šest závodů, říká šéf Toro Rosso

Když se podíváme na kalendář formule 1 před deseti lety, dvě třetiny Grand Prix se konaly v Evropě. A dnes je tomu téměř naopak, jen osm závodů z dvaceti se letos pojede na starém kontinentě.

To se nelíbí především evropských fanouškům, ale týmy to vítají, protože jim to prostřednictvím sponzorů přináší více peněz. "Díky Berniemu závodíme po celém světě," chválil Tost v rozhovoru pro Autosport. "Tyto nové trhy jsou velmi důležité pro naše sponzory."

"Evropa je kolébkou formule 1 a nikdy nesmíme zapomenout na důležité závody tady, což jsou díky své historii Silverstone, Monza, pak Nürburgring nebo Hockenheim v Německu, dále Španělsko, Spa a Monako. Ale ostatní závody by měly být zámořské."

Pro sponzory je tradičně velmi lákavý trh v USA, takže Tost pochopitelně vítá, že budou závody v Austinu a New Yorku. "Je důležité závodit v Rusku, Číně a Indii," pokračoval.

"V ideálním případě bychom také potřebovali dva závody v Jižní Americe, například v Brazílii a Argentině. Teď naštěstí budeme závodit v Americe, což je velmi důležité pro naše sponzory. A také jsme v Japonsku a na středním východě."

Z hlediska financí je pro formuli 1 důležitá sledovanost, a ta se vyvíjí také dobře, a to nejen díky přítomnosti v nejlidnatějších zemích světa. Tosta těší, že zajímavé je především dění na trati.

"Současná formule 1 je ta nejlepší, jakou jsem kdy viděl," řekl. "V prvních čtyřech závodech jsme měli čtyři různé vítěze. Závody se rozhodují až do šachovnicové vlajky a žádný tým nemá náskok. Ve středu pole se tvrdě bojujeme a všichni lidé, se kterými hovořím, říkají, že formule 1 nikdy nebyla tak zajímavá."

Další článek: Whitmarsh: Kdyby pneumatiky vydržely hodně, nelíbilo by se to divákům

14:19 | F1 na svém FB a Youtube od 16:00 pustí záznam GP Bahrajnu 2014.
26. března | Masakr slavných závodů. Monako nebude, Le Mans v září a jako poslední byl přeložen závod Indy 500 na 23. srpna.
26. března | McLaren potvrdil, že všichni zaměstnanci, kteří byli v Melbourne v karanténě, se vrátili domů.
23. března | Junior Red Bullu Sergio Sette Camara míří do japonské super formule. U týmu B-MAX Racing with Motopark nahradil Pietra Fittipaldiho. Sezóna by měla začít 17. května.