Ericsson si užil testování pro Pirelli, plně se chce ale soustředit na IndyCar

Marcus Ericsson se v úterý na rakouském Red Bull Ringu poprvé v tomto roce posadil do monopostu Alfa Romeo, se kterým testoval pneumatiky Pirelli pro sezónu 2020. Švéd si podle vlastních slov návrat do monopostu F1 užil, v této sezóně se ale chce maximálně soustředit na svůj závodní program v IndyCar.
Ericsson si užil testování pro Pirelli, plně se chce ale soustředit na IndyCar

Ericsson závodil ve formuli 1 do loňské sezóny, po které ztratil závodní sedačku u týmu Sauber (nyní Alfa Romeo). V tomto roce zastává osmadvacetiletý Švéd u Alfy Romeo roli rezervního a testovacího pilota a zároveň je ambasadorem italské značky. Účastník sedmadevadesáti velkých cen „královny motorsportu“ však v této sezóně tráví většinu svého času v USA, kde jako nováček závodí v sérii IndyCar.

V úterý po rakouské grand prix se Ericsson posadil za volant letošního monopostu Alfa Romeo, se kterým na Red Bull Ringu testoval pro Pirelli pneumatiky chystané pro sezónu 2020. V tuto chvíli není jisté, zda – li se v tomto roce švédský jezdec na trati s vozem formule 1 ještě sveze při nějaké jiné příležitosti.

Marcus Ericsson získal své první pódium v sérii IndyCar

Marcus Ericsson získal své první pódium v sérii IndyCar

„To si nemyslím,“ odpověděl Marcus Ericsson na dotaz webu motorsport.com, zda – li se nebojí, že mu toto testování připomene, o co v letošní sezóně přichází.

„V IndyCar jsem velmi šťastný, vážně si užívám novou zkušenost. Zároveň mám radost z toho, že si stále udržuji spojení s formulí 1. Uvidíme, jak se vyvine budoucnost.“

„Pokud jako závodní jezdec pilotujete různé vozy, tak si z každého něco vezmete a celkově se zlepšíte. Myslím, že to má jen pozitiva,“ řekl Ericsson, který si pochvaluje možnost pilotovat dvě různé formule.

Švédský pilot se sice rád vrátil do kokpitu F1, na druhou stranu však zdůrazňuje, že primárně se chce soustředit na svůj závodní program, který probíhá za oceánem v IndyCar.

„Primárně se pochopitelně soustředím na IndyCar, teď jsem ale dostal šanci pomoci týmu Alfa Romeo. Týkalo se to hlavně pneumatik a ne vozu samotného, i tak jsem měl ale možnost poskytnou týmu zpětnou vazbu o chování vozu a také o tom, jak se v něm cítím já.“

„Oni znají moji zpětnou vazbu a vědí, jakým způsobem jsem v minulosti pracoval, takže si myslím, že o moje názory na to, co by se mohlo zlepšit, budou mít pořád zájem,“ věří Ericsson ve svůj přínos pro stáj Alfa Romeo.

Testování pneumatik bude v Rakousku probíhat i dnes, místo Ericssona do Alfy usedne Antonio Giovinazzi.

Marcus Ericsson v roce 2019 s monopostem týmu Arrow Schmidt Peterson Motorsports s motorem Honda v zámořské sérii IndyCar doposud absolvoval deset závodů a jeho nejlepším výsledkem bylo druhé místo v Detroitu. Před posledními sedmi závody sezóny drží švédský jezdec patnácté místo v šampionátu a se 183 body na kontě ztrácí 219 bodů na průběžného lídra Josefa Newgardena (v IndyCar získává vítěz 100 bodů a body se udělují všem jezdcům v cíli).

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Jako na houpačce: za zlepšením Ferrari je především charakteristika okruhu, říká Binotto

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.