Ericsson chce letos v IndyCar vyhrát závod

Marcuse Ericssona uvidíme po odchodu ze Sauberu i formule 1 letos v americké IndyCar.

Marcus Ericsson bude celou sezónu závodit za tým Arrow Schmidt Peterson Motorsports.

„Když jsem dostal zprávu, že ve F1 nebudu pokračovat, začal jsem hledat různé možnosti a dostal se ke kontaktu na Sama Schmidte,“ řekl Ericsson pro TheDrive.com. 

„Zavolal jsem mu, abych zjistil, zda by byl z jejich strany zájem, protože to vypadá, že je to skvělý tým a IndyCar byla série, o které jsem silně uvažoval.“ Zájem nakonec byl a Ericsson se s týmem dohodl. 

Nepodceňujme Leclerca, radí bývalý kolega

Nepodceňujme Leclerca, radí bývalý kolega

Ericsson vyhrál naposledy závod ještě v GP2 v roce 2013. Uspěl tehdy na Nürburgringu. Bylo to jeho jediné vítězství v sezóně. Nyní věří, že čekání na další úspěch ukončí právě v IndyCar.

„Nepřicházím sem, abych byl desátý nebo dvanáctý. Přicházím sem, abych se snažil být nahoře, bojoval o vítězství. Takový je cíl, ale mám velký respekt k lidem, kteří jsou zde roky a ke všem tratím v sérii. Bude to velká výzva. Nastavil jsem si menší osobní cíl a to je vítězství v závodě. Bylo by skvělé, kdyby se to povedlo. A chci se snažit být v šampionátu co nejvýše.“

Ericsson cítí, že F1 opouští po své nejlepší sezóně

Ericsson cítí, že F1 opouští po své nejlepší sezóně

IndyCar je jiná série než F1. Podle Ericssona to přináší příležitosti i výzvy. „Myslím, že největší věc je právě to, že je to série, ve které má každý od začátku stejné příležitosti, a to je něco, co mě opravdu vzrušuje.“

„Co je také velmi jedinečné, je to, že máte všechny typy tratí. Jedete na oválech, městských i klasických tratích. Jako jezdec musíte být opravdu kompletní, abyste byli úspěšní.“

Ericssona se také zeptali, na jaký okruh se těší nejvíce. „Je nemožné neříct Indy 500. Bude to velmi speciální. Ale myslím, že jsou tu i další skvělé závody jako Long Beach, Laguna Seca. Nemohu se dočkat, až se vrátím do Austinu. Miluji tuhle trať a město.“

Foto: IndyCar

Další článek: Nebude žádná týmová jednička a dvojka, říká Marko

14:41 | Roman Staněk skončil ve své první kvalifikaci ve F3 na 10. místě se ztrátou 3 desetin na pole position, které získal Sebastian Fernandez.
13:21 | Sezóna ještě ani pořádně nezačala a Giovinazzi už nasazuje druhou elektroniku řídicí elektroniky.
12:46 | Red Bull potvrdil, že bude mít na FIA dotazy ohledně systému DAS. Mercedes ho v prvním tréninku použil.
10:24 | Roman Staněk ve svém prvním tréninku ve F3 na osychajícím Red Bull Ringu na skvělém třetím místě z 30 jezdců! A navíc 27 kol, nejvíce ze všech.

GP Rakouska 2020

Pátek 3. července 2020
1. trénink Hamilton (1:04.816)
2. trénink Hamilton (1:04.501)
Sobota 4. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 5. července 2020
Závod 15.10