Ericsson bude v Indianapolis startovat třináctý, svým debutem zaujal

Marcus Ericsson v letošním roce absolvuje svoji první sezónu v sérii IndyCar, kde ho na konci tohoto týden čeká debut na oválu, a to hned na tom nejslavnějším, tedy v Indianapolis. Švédský pilot hájící barvy týmu Schmidt Peterson Motorsports má za sebou úspěšnou kvalifikaci a do 103. ročníku Indy 500 odstartuje ze třináctého místa.
Ericsson bude v Indianapolis startovat třináctý, svým debutem zaujal

Ericsson až doposud na oválu nikdy nestartoval, před Indy se na klopené trati svezl pouze v dubnu během testování na Texas Motor Speedway a poté již následoval nováčkovský test na slavném obdélníku v Indianapolis.

Švédovi se během příprav na kvalifikaci pro nejdůležitější závod IndyCar sezóny dařilo, na rozdíl od ostatních soupeřů se mu vyhýbaly nehody a technické problémy. Před započetím víkendové kvalifikace na konci tak zvaného „Fast Friday“, kdy se u turbodmychadel zvyšuje tlak z 1.3 na 1.4 baru, měl na svém kontě již 267 kol a průběžně držel dvacátý nejlepší rychlostní průměr v hodnotě 229.512 mil v hodině.

Během samotné kvalifikace je zajetí rychlého průměru na čtyři kola obtížnější, protože vozy vyjíždějí na trať jednotlivě a nemají tak k dispozici slipstreaming. Ericsson to však společně se svým týmem Schmidt Peterson zvládl velmi dobře a kvalifikoval se s průměrem 228.511 na třinácté místo. O poznání hůře se kvalifikace vydařila jeho týmovému kolegovi Jamesi Hinchcliffovi, který během svého sobotního ostrého pokusu havaroval a do závodu se dodatečně kvalifikoval až v nedělní „baráži“.

Bývalý pilot týmu Sauber svým debutovým výkonem na oválu v Indianapolis zaujal, což potvrzují i slova jeho závodního inženýra Blaira Perschbachera: „Marcus se tady rychle chytil. Je to pro něj těžké, absolvoval nováčkovský test v Texasu a poté se zúčastnil otevřených testů tady v Indianapolis, to ale pořád není dostatečný trénink pro závod na oválu. První test proběhl na úplně odlišné trati a otevřené testování tady v Indianapolis probíhalo v úplně jiných podmínkách, takže nebylo moc směrodatné,“ řekl pro motorsport.com.

„Tento týden se toho tedy musí stále hodně učit, jeho zpětná vazba je ale velmi podobná té od Jamese (Hinchcliffa; pozn. red.), oba řídí velmi podobné vozy. S Marcusem jsme se pokoušeli začínat pomalu, protože pro nováčka je toho vždycky trochu moc. Nejdřív jsme chtěli, aby získal první zkušenosti a důvěru v auto v nastavení, které má úroveň přítlaku jako během závodního dne. Poté jsme mu postupně začali přítlak odebírat, aby byl rychlý v kvalifikaci. To dostalo auto na výkonnostní hranu.“

„Poté jsme ve čtvrtek provedli několik kvalifikačních simulací, aby si zvykl na to, jak se v takovém režimu auto ovládá ještě před ‚Fast Friday’ a samotným kvalifikačním víkendem,“ popisuje Blair Perschbacher přípravy Marcuse Ericssona na jeho první kvalifikaci na ovále v životě.

Přípravy proběhly evidentně dobře, protože Ericsson vybojoval velmi solidní třinácté místo na startovním roštu. Švéd se umístil zdaleka nejlépe ze všech jezdců, o jejichž vozy se během letošního Indy 500 stará stáj Schmidt Peterson Motorsports. Veterán Oriol Servia bude startovat devatenáctý, mladý Brit Jack Harvey pětadvacátý a zkušený Kanaďan James Hinchcliffe vystartuje z poslední řady, kde bude stát na dvaatřicátém místě.

Kdo se letos poleje mlékem v cíli slavného závodu? To zjistíme již tuto neděli.

Foto: IndyCar

Další článek: McLaren chtěl Alonsovi koupit místo na startu Indy 500. Španěl to odmítl

Témata článku: