Ericsson bude v Indianapolis startovat třináctý, svým debutem zaujal

Marcus Ericsson v letošním roce absolvuje svoji první sezónu v sérii IndyCar, kde ho na konci tohoto týden čeká debut na oválu, a to hned na tom nejslavnějším, tedy v Indianapolis. Švédský pilot hájící barvy týmu Schmidt Peterson Motorsports má za sebou úspěšnou kvalifikaci a do 103. ročníku Indy 500 odstartuje ze třináctého místa.
Ericsson bude v Indianapolis startovat třináctý, svým debutem zaujal

Ericsson až doposud na oválu nikdy nestartoval, před Indy se na klopené trati svezl pouze v dubnu během testování na Texas Motor Speedway a poté již následoval nováčkovský test na slavném obdélníku v Indianapolis.

Švédovi se během příprav na kvalifikaci pro nejdůležitější závod IndyCar sezóny dařilo, na rozdíl od ostatních soupeřů se mu vyhýbaly nehody a technické problémy. Před započetím víkendové kvalifikace na konci tak zvaného „Fast Friday“, kdy se u turbodmychadel zvyšuje tlak z 1.3 na 1.4 baru, měl na svém kontě již 267 kol a průběžně držel dvacátý nejlepší rychlostní průměr v hodnotě 229.512 mil v hodině.

Fernando Alonso Indy 500 nepojede! Vyřadil ho Kyle Kaiser

Fernando Alonso Indy 500 nepojede! Vyřadil ho Kyle Kaiser

Během samotné kvalifikace je zajetí rychlého průměru na čtyři kola obtížnější, protože vozy vyjíždějí na trať jednotlivě a nemají tak k dispozici slipstreaming. Ericsson to však společně se svým týmem Schmidt Peterson zvládl velmi dobře a kvalifikoval se s průměrem 228.511 na třinácté místo. O poznání hůře se kvalifikace vydařila jeho týmovému kolegovi Jamesi Hinchcliffovi, který během svého sobotního ostrého pokusu havaroval a do závodu se dodatečně kvalifikoval až v nedělní „baráži“.

Bývalý pilot týmu Sauber svým debutovým výkonem na oválu v Indianapolis zaujal, což potvrzují i slova jeho závodního inženýra Blaira Perschbachera: „Marcus se tady rychle chytil. Je to pro něj těžké, absolvoval nováčkovský test v Texasu a poté se zúčastnil otevřených testů tady v Indianapolis, to ale pořád není dostatečný trénink pro závod na oválu. První test proběhl na úplně odlišné trati a otevřené testování tady v Indianapolis probíhalo v úplně jiných podmínkách, takže nebylo moc směrodatné,“ řekl pro motorsport.com.

„Tento týden se toho tedy musí stále hodně učit, jeho zpětná vazba je ale velmi podobná té od Jamese (Hinchcliffa; pozn. red.), oba řídí velmi podobné vozy. S Marcusem jsme se pokoušeli začínat pomalu, protože pro nováčka je toho vždycky trochu moc. Nejdřív jsme chtěli, aby získal první zkušenosti a důvěru v auto v nastavení, které má úroveň přítlaku jako během závodního dne. Poté jsme mu postupně začali přítlak odebírat, aby byl rychlý v kvalifikaci. To dostalo auto na výkonnostní hranu.“

„Poté jsme ve čtvrtek provedli několik kvalifikačních simulací, aby si zvykl na to, jak se v takovém režimu auto ovládá ještě před ‚Fast Friday’ a samotným kvalifikačním víkendem,“ popisuje Blair Perschbacher přípravy Marcuse Ericssona na jeho první kvalifikaci na ovále v životě.

Přípravy proběhly evidentně dobře, protože Ericsson vybojoval velmi solidní třinácté místo na startovním roštu. Švéd se umístil zdaleka nejlépe ze všech jezdců, o jejichž vozy se během letošního Indy 500 stará stáj Schmidt Peterson Motorsports. Veterán Oriol Servia bude startovat devatenáctý, mladý Brit Jack Harvey pětadvacátý a zkušený Kanaďan James Hinchcliffe vystartuje z poslední řady, kde bude stát na dvaatřicátém místě.

Kdo se letos poleje mlékem v cíli slavného závodu? To zjistíme již tuto neděli.

Foto: IndyCar

Další článek: McLaren chtěl Alonsovi koupit místo na startu Indy 500. Španěl to odmítl

19:50 | Alex Albon navštívil Correu v nemocnici. odkaz
14:50 | V nejbližších dnech by mělo být oznámeno předčasné ukončení spolupráce mezi McLarenem a Petrobrasem.
11:48 | Mladík Red Bullu Patricio O’Ward, který v japonské super formuli nahradil Ticktuma, bude nahrazen Jurim Vipsem. #helmutovagelotinaa
17. října | Týmy zatím neschválily zavedení tří zkušebních kvalifikačních závodů v příštím roce. Je nutný jednomyslný souhlas.