Enzo by byl na dnešní Ferrari hrdý, říkají Montezemolo a Ferrari

Čtvrt století po úmrtí Enza Ferrariho se současní vůdci maranellské automobilky zamysleli nad tím, kam za tu dobu došli.
Enzo by byl na dnešní Ferrari hrdý, říkají Montezemolo a Ferrari

Enzo Ferrari zemřel 14. srpna 1988 a za tu dobu se automobilka, kterou založil v roce 1929, hodně změnila. Někteří dnešní zaměstnanci ani nebyli na světě, když Enzo odešel.

To ale rozhodně neplatí pro prezidenta Lucu di Montezemola, který se s ním osobně znal. "Je nemožné shrnout několika slovy, co pro mě Enzo Ferrari znamenal," řekl. "Hodně mu dlužím, jeho odvaze, schopnosti pořád hledět vpřed, dokonce i v těch nejtěžších chvílích, na osobní i profesionální úrovni."

"Často vzpomínám, jaké jsem měl štěstí, že jsem ho znal a pracoval s ním a s lidmi, jako je on a Avvocato (Gianni) Agnelli, skutečně výjimečnými lidmi, díky kterým naše země září po celém světě. Vedle mého stolu v Maranellu mám fotku zakladatele a ve chvílích, kdy musím udělat důležité rozhodnutí, se přistihnu, jak na ni instinktivně hledím a ptám se sám sebe, co by udělal."

"Enzo Ferrari je pořád příkladem. Podařilo se mu splnit si sen a stavět výjimečná auta, a to díky odhodlání a vášni, což jsou vlastnosti, které jsou součástí DNA všech mužů a žen pracujících pro společnost nesoucí jeho jméno. O 25 let později by se mu líbilo, jaké je Ferrari dnes, unikátní průmyslová a závodní instituce, která představuje italskou výtečnost a dál těší milióny a milióny fanoušků značky na celém světě."

S tím souhlasí Enzův syn Piero. "Je to právě díky jeho absolutnímu odhodlání hledět vpřed a jeho rčení, že nejlepší ferrari teprve přijde, proč by se mému otci líbilo, jaká je naše společnost dnes."

"Neustále myslí na budoucnost a inovace, nenechává se vábit trhem, přesně jak by si přál. Luca di Montezemolo odvedl a dál odvádí skvělou práci při udržování základních charakteristik DNA Ferrari. Například by zcela souhlasil s rozhodnutím udržet produkci pod sedmi tisíci aut ročně při současném zvýšení obratu."

Další článek: Force India vyčkává s modernizací zázemí na znění nových pravidel

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)