Enzo by byl na dnešní Ferrari hrdý, říkají Montezemolo a Ferrari

Čtvrt století po úmrtí Enza Ferrariho se současní vůdci maranellské automobilky zamysleli nad tím, kam za tu dobu došli.
Enzo by byl na dnešní Ferrari hrdý, říkají Montezemolo a Ferrari

Enzo Ferrari zemřel 14. srpna 1988 a za tu dobu se automobilka, kterou založil v roce 1929, hodně změnila. Někteří dnešní zaměstnanci ani nebyli na světě, když Enzo odešel.

To ale rozhodně neplatí pro prezidenta Lucu di Montezemola, který se s ním osobně znal. "Je nemožné shrnout několika slovy, co pro mě Enzo Ferrari znamenal," řekl. "Hodně mu dlužím, jeho odvaze, schopnosti pořád hledět vpřed, dokonce i v těch nejtěžších chvílích, na osobní i profesionální úrovni."

"Často vzpomínám, jaké jsem měl štěstí, že jsem ho znal a pracoval s ním a s lidmi, jako je on a Avvocato (Gianni) Agnelli, skutečně výjimečnými lidmi, díky kterým naše země září po celém světě. Vedle mého stolu v Maranellu mám fotku zakladatele a ve chvílích, kdy musím udělat důležité rozhodnutí, se přistihnu, jak na ni instinktivně hledím a ptám se sám sebe, co by udělal."

"Enzo Ferrari je pořád příkladem. Podařilo se mu splnit si sen a stavět výjimečná auta, a to díky odhodlání a vášni, což jsou vlastnosti, které jsou součástí DNA všech mužů a žen pracujících pro společnost nesoucí jeho jméno. O 25 let později by se mu líbilo, jaké je Ferrari dnes, unikátní průmyslová a závodní instituce, která představuje italskou výtečnost a dál těší milióny a milióny fanoušků značky na celém světě."

S tím souhlasí Enzův syn Piero. "Je to právě díky jeho absolutnímu odhodlání hledět vpřed a jeho rčení, že nejlepší ferrari teprve přijde, proč by se mému otci líbilo, jaká je naše společnost dnes."

"Neustále myslí na budoucnost a inovace, nenechává se vábit trhem, přesně jak by si přál. Luca di Montezemolo odvedl a dál odvádí skvělou práci při udržování základních charakteristik DNA Ferrari. Například by zcela souhlasil s rozhodnutím udržet produkci pod sedmi tisíci aut ročně při současném zvýšení obratu."

Diskuze (72) Další článek: Force India vyčkává s modernizací zázemí na znění nových pravidel
21:03 | Albon bude jezdit s číslem 23.
11:42 | Max Verstappen lituje, že si nikdy nezazávodil s Fernandem Alonsem. V době, kdy přišel do F1, měl už Alonso nekonkurenceschopné auto.
15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.