Eliminační formát kvalifikace zůstává vinou McLarenu a Red Bullu

V Bahrajnu se pojede kvalifikace podle stejného klíče jako v Austrálii. Čekají nás tedy tři části a v každé eliminační proces.
Eliminační formát kvalifikace zůstává vinou McLarenu a Red Bullu

V Bahrajnu proběhne kvalifikace stejně jako v Melbourne. Uvidíme, zda bude mít třetí část z praktického hlediska i stejný průběh – tedy, že už pár minut před jejím koncem bude rozhodnuto.

Motorsport.com odhaluje pozadí celého rozhodovacího procesu. Po zkušenosti z Austrálie se F1 vyděsila, někteří představitelé týmů se dokonce omlouvali fanouškům. Nakonec se ale nic měnit nebude.

Na stole byl návrh, že by eliminační formát platil pouze v rámci prvních dvou částí, které by byly prodloužené. Podobnému systému se přezdívá „hybridní“, protože kombinuje eliminační (nový) formát a starý systém.

Momentálně jsme už dávno (od loňského března) v době, kdy pro změnu pravidel v letošním roce musí zvednout ruku všichni. Podle Motorspot.com byla proto otázka pro hlasování Strategické skupiny a Komise F1 postavena tak, aby týmy donutila zvednout ruku pro „hybridní systém“ a nevracelo se ke starému systému.

Jenomže strategie nevyšla. McLaren a Red Bull pro něj nehlasovali, což v praxi znamená, že zůstáváme u eliminačního formátu. Ten má prý v Bahrajnu dostat druhou šanci, ale otázkou je, co se bude s formátem kvalifikace dít potom.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Allison zřejmě z osobních důvodů přehodnotí práci pro Ferrari

4. srpna | Podle Auto Hebdo u Renaultu končí šéf motorářů Rémi Taffin. U týmu pracuje 22 let.
3. srpna | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
3. srpna | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
3. srpna | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.