Elektromobil z Maranella? Marchionne to připustil, může to ovlivnit F1

Sergio Marchionne před několika dny připustil, že Ferrari nejspíše postaví elektromobil. Italská automobilka by mohla konkurovat Tesle od Elona Muska.
Elektromobil z Maranella? Marchionne to připustil, může to ovlivnit F1

Elektromobil nebo SUV byly ještě nedávno u Ferrari nemyslitelné, ale musíme si zvykat, že Sergio Marchionne řídí automobilku jinak, než jeho předchůdce Luca Montezemolo.

Marchionne v uplynulých měsících pohrozil, že Ferrari odejde z F1, pokud se mu nebudou líbit nová pravidla, která vstoupí v platnost v roce 2021.

Ferrari hrozilo odchodem v minulosti už několikrát. Například Bernie Ecclestone si ale myslí, že tentokrát je situace jiná.

„Kdyby to byl Luca Montezemolo, nebral bych to tak vážně,“ řekl Ecclestone pro Auto Motor und Sport.

„Motorsport byl jeho život. Ale Sergio může žít bez formule 1. Zajímá se jen o byznys. Nejdůležitější je pro něj nabídnout akcionářům dobrý komerční výsledek. Pokud se Marchionnovi nelíbí způsob, jak se formule 1 ubírá, odejde.“ 

Odchod z F1 by pro Ferrari minimálně v krátkodobém horizontu znamenal značné úspory, protože do projektu F1 dává z vlastních zdrojů desítky milionů euro. Navíc je nepravděpodobné, že by se odchod z F1 nějak negativně odrazil na prodeji vozů. Poklesnout by mohl spíše prodej upomínkových předmětů. Ferrari prodává licence, ale má i vlastní internetový obchod a kamenné prodejny Ferrari Store. 

Formule E by dávala smysl

Jedním z argumentů proti je, že by Ferrari dnes nemělo kam odejít. IndyCar je ještě restriktivnější než F1 a nemá tak silnou globální pozici. Z WEC odešlo několik značek, takže není tak atraktivní.

Nabízí se vstup do formule E, ze které se stává série s největším zastoupením automobilek. V sérii elektrických vozů už jsou nebo v nejbližších letech budou Audi, Jaguar, Nissan (místo Renaultu), BMW, Mercedes a Porsche.

Pokud jde o formuli E, Marchionne byl vždy trochu skeptický. Jedním z důvodů jsou pravidla. V minulosti mu vadila například výměna vozu v polovině závodu. Situace se ale postupně mění a pravidla dávají výrobcům volnější ruce. 

Pokud bude Ferrari vyrábět elektromobil, byl by to další důvod ke vstupu do formule E. 

„Lidé, kteří říkají, že naše hrozba ohledně pravidel pro léta 2020, 2021 je blaf, si hrají s ohněm,“ uvedl nedávno Marchionne.

„Situace se od roku 2015 změnila. Od té doby každý ví, že pokud hrozíme, že něco uděláme, tak to uděláme.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (24) Další článek: Rotenberg chce Sirotkina s Kvjatem v Le Mans
14:12 | Podle Tombazise jsou změny pravidel pro předjíždění nutné, protože jinak by se situace dále zhoršovala.
21. května | Z prvního místa odstartuje v neděli do Indy 500 Ed Carpenter. Danica Patrick mimochodem 7.!
17. května | Formule E v další sezóně zavítá do Saúdské Arábie.
17. května | Pirelli pro GP Německa nominuje ultraměkké, měkké a střední pneumatiky. Superměkkou vynechá jako v Číně.
16. května | Carlos Sainz měl v závodě problém s tlakem paliva, přiznal Renault. S palivovým systémem měl v sobotu problém i Hu… odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10