Elektrika pro Maserati! Trojzubec míří do formule E

Maserati se vrací do světového motorsportu. V sezoně 2022/2023 nastoupí italská automobilka do Mistrovství světa elektrických monopostů Formule E.
Foto: Maserati
Elektrika pro Maserati! Trojzubec míří do formule E | Foto: Maserati

Nová továrna vstoupí do šampionátu v první sezoně platnosti nových technických pravidel Gen3. Pro působení v sérii si Maserati vybere partnerský tým po vzoru další značky z koncernu Stellantis. Výrobce DS ve formuli E úspěšně působí ve spolupráci se stájí Techeetah.

Maserati se stalo součástí koncernu Stellantis na počátku roku 2021 a vstup do formule E je pro značku součástí nové strategie.

Výrobce sportovních vozů s trojzubcem ve znaku se aktuálně soustředí na elektrifikaci svých modelů včetně supersportu MC20. Do elektrifikace jsou u Stellantisu připraveni investovat na 30 miliard eur, přičemž kompletní modelová řada Maserati by měla mít čistě elektrickou variantu do roku 2025.

Pro formuli E vyvine Maserati vlastní pohonnou jednotku o maximálním výkonu 350 kW.

„Maserati se dneškem vrací do budoucnosti. Vrací se zpět ke svým závodním kořenům,“ uvedl v prohlášení výkonný ředitel značky Davide Grasso.

„Jsem nadšený z toho, že Maserati je první italskou značkou, která v roce 2023 vstoupí do formule E. Neexistuje lepší způsob, jak odstartovat nový rok.“

„Tohle je zřejmě jeden z nejlepších dnů v historii formule E. Připojuje se k nám ikonická značka se slavnou závodní historií,“ uvedl zakladatel elektrického seriálu Alejandro Agag.

„Když se značka s tak neuvěřitelnou historií připojí k formuli E a k elektrické revoluci, které zde pomáháme, tak je to vážně úžasný okamžik.“

I když má Maserati v šampionátu partnerskou koncernovou značku DS, bude se jednat o samostatný program. Výrobci mezi sebou nebudou sdílet svá softwarová řešení.

Maserati naposledy působilo s továrním týmem v seriálu monopostů ve formuli 1 v roce 1957, kdy s italským vozem Juan Manuel Fangio získal svůj pátý a zároveň poslední titul mistra světa.

Tovární stáj italské značky se v mladší historii objevila v mistrovství světa FIA GT1, kde v sezoně 2010 získala mistrovský titul s vozem MC12.

Další článek: Capito: Jednání s Albonem nebyla tak náročná, jak se mohlo zdát

Témata článku:

Aktuality

4. února | EisKing přinesl rozhovor s Romanem Staňkem... 
3. února | Ve třech amerických závodech pojede Red Bull se zbarveními, které navrhnou fanoušci.... to je asi jediná důležitá informace, která za 30 minut prezentace Red Bullu zazněla. 
3. února | Ferrari dnes poprvé nastartovalo motor v letošním voze. 

Začátek sezóny

Prezentace
Red Bull 3. února
Williams 6. února
Alfa Romeo 7. února
AlphaTauri 11. února
Aston Martin 13. února
McLaren 13. února
Ferrari 14. února
Mercedes 15. února
Alpine 16. února
Testy Bahrajn
1. den 23. února
2. den 24. února
3. den 25. února