Šampionát elektřinou poháněných formulí je plánován již na rok 2012. Mělo by jít o mezinárodní seriál čítající dvanáct dějství.
F1sports informoval o testech prototypu na francouzském
okruhu Magny-Cours letos v září. První elektrická formule zvládne zrychlit
z 0 na 100 km/h za 3 sekundy a maximálně jede rychlostí 260 km/h. Hmotnost vozu
činí 700 kg. Na jedno nabití vydrží na trati 20 až 25 minut.
Série bude určena zejména pro výrobce mající zájem na
prezentaci nových technologií. Při testech dosáhla elektrická formule jen o dvě
vteřiny na kolo horší časy, než monoposty F3 s tradičními motory.
„Tento projekt perfektně ilustruje duch inovace, který v motorsportu
existuje,“ vysvětlil šéf francouzské automobilové federace FFSA Nicolas Deschaux.
„Je také v perfektním souladu s nedávným rozhodnutími FIA ohledně
závodních sérií pro elektrické vozy.“
Alexandre Prémat, který byl vedle Julese Bianchiho
testovacím jezdcem nového projektu, prozradil, že pocit je obdobný jako při
jízdě tichými turbo diesely nasazovaných v sérii Le Mans.
„V autě neslyšíte nic. Zvenku pak slyšíte jen převodovku a
další aktivní prvky motoru. Zezačátku to je divné, ale je to velmi přímočaré.
Na rovinkách jsme rychlejší než formule 3, pomalejší v zatáčkách – kvůli akumulátorům
je auto těžší.“
Současná životnost až 25 minut bude prodloužena systémy
rekuperace energie, na kterých se v současné době pracuje.