Elektrická formule chce mít už v roce 2012 svůj šampionát

Šampionát elektřinou poháněných formulí je plánován již na rok 2012. Mělo by jít o mezinárodní seriál čítající dvanáct dějství.
Elektrická formule chce mít už v roce 2012 svůj šampionát

F1sports informoval o testech prototypu na francouzském okruhu Magny-Cours letos v září. První elektrická formule zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za 3 sekundy a maximálně jede rychlostí 260 km/h. Hmotnost vozu činí 700 kg. Na jedno nabití vydrží na trati 20 až 25 minut.

Série bude určena zejména pro výrobce mající zájem na prezentaci nových technologií. Při testech dosáhla elektrická formule jen o dvě vteřiny na kolo horší časy, než monoposty F3 s tradičními motory.

„Tento projekt perfektně ilustruje duch inovace, který v motorsportu existuje,“ vysvětlil šéf francouzské automobilové federace FFSA Nicolas Deschaux. „Je také v perfektním souladu s nedávným rozhodnutími FIA ohledně závodních sérií pro elektrické vozy.“

Alexandre Prémat, který byl vedle Julese Bianchiho testovacím jezdcem nového projektu, prozradil, že pocit je obdobný jako při jízdě tichými turbo diesely nasazovaných v sérii Le Mans.

„V autě neslyšíte nic. Zvenku pak slyšíte jen převodovku a další aktivní prvky motoru. Zezačátku to je divné, ale je to velmi přímočaré. Na rovinkách jsme rychlejší než formule 3, pomalejší v zatáčkách – kvůli akumulátorům je auto těžší.“

Současná životnost až 25 minut bude prodloužena systémy rekuperace energie, na kterých se v současné době pracuje.

Diskuze (73) Další článek: ‚Pravý‘ Lotus se nemohl vrátit, nikdy ve formuli 1 nebyl
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
19:37 | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
17:39 | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10