Elektrická formule chce mít už v roce 2012 svůj šampionát

Šampionát elektřinou poháněných formulí je plánován již na rok 2012. Mělo by jít o mezinárodní seriál čítající dvanáct dějství.
Elektrická formule chce mít už v roce 2012 svůj šampionát

F1sports informoval o testech prototypu na francouzském okruhu Magny-Cours letos v září. První elektrická formule zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za 3 sekundy a maximálně jede rychlostí 260 km/h. Hmotnost vozu činí 700 kg. Na jedno nabití vydrží na trati 20 až 25 minut.

Série bude určena zejména pro výrobce mající zájem na prezentaci nových technologií. Při testech dosáhla elektrická formule jen o dvě vteřiny na kolo horší časy, než monoposty F3 s tradičními motory.

„Tento projekt perfektně ilustruje duch inovace, který v motorsportu existuje,“ vysvětlil šéf francouzské automobilové federace FFSA Nicolas Deschaux. „Je také v perfektním souladu s nedávným rozhodnutími FIA ohledně závodních sérií pro elektrické vozy.“

Alexandre Prémat, který byl vedle Julese Bianchiho testovacím jezdcem nového projektu, prozradil, že pocit je obdobný jako při jízdě tichými turbo diesely nasazovaných v sérii Le Mans.

„V autě neslyšíte nic. Zvenku pak slyšíte jen převodovku a další aktivní prvky motoru. Zezačátku to je divné, ale je to velmi přímočaré. Na rovinkách jsme rychlejší než formule 3, pomalejší v zatáčkách – kvůli akumulátorům je auto těžší.“

Současná životnost až 25 minut bude prodloužena systémy rekuperace energie, na kterých se v současné době pracuje.

Diskuze (73) Další článek: ‚Pravý‘ Lotus se nemohl vrátit, nikdy ve formuli 1 nebyl
10:18 | Před 30 lety zemřel Enzo Ferrari.
9:04 | Fernando Alonso má dnes něco oznámit. Nevíme, zda se to týká jeho kariéry nebo něčeho úplně jiného.
13. srpna | Stále více se objevují spekulace, že Kimi Räikkönen zůstane u Ferrari.
7. srpna | McLaren popřel, že by Mansour Ojjeh opouštěl firmu. Informaci přinesl The Independent.