Devět závodů a osm různých vítězů. Taková je bilance aktuální sezony elektrického Mistrovství světa vozů Formule E. Osmým pilotem, který v roce 2021 okusil radost z vítězství, se v mexické Pueble stal Edoardo Mortara.
Kvalifikaci pro nedělní závod vyhrál Oliver Rowland s Nissanem před sobotním smolařem Pascalem Wehrleinem z týmu Porsche, který měl velkou motivaci po kruté diskvalifikaci znovu vybojovat alespoň stupně vítězů.
Start závodu na 45 minut a jedno kolo zvádl Rowland bezchybně a usídlil se na prvním místě, kde kroužil do pátého kola. Poté britský pilot poprvé aktivoval útočný mód (vjetí do aktivační zóny v Pueble znamenalo využití joker lapu) a propadl se na čtvrtou příčku.
Mimo stupně vítězů se však Rowland nezdržel dlouho, po chvíli se díky úspěšnému útoku na Jaka Dennise probojoval na třetí příčku a zanedlouho už kroužil druhý za Wehrleinem, který převzal vedení.
Oba jezdci poté zamířili ve stejném kole současně do aktivační zóny a propadli se na druhou a třetí pozici. 34 minut před koncem závodu aktivoval Wehrlein útočný mód poprvé, Rowland již podruhé a oba nadále kroužili v kontaktu s čelem závodu, který nemusel být ani jednou přerušen výjezdem safety caru.
O incidenty přitom nouze nebyla. Sobotní vítěz di Grassi byl potrestán průjezdem boxy za způsobení kolize s Nyckem de Vriesem a Andre Lotterer v drsném souboji natlačil Mahindru Alexe Simse do bariéry.
K nejdůležitějšímu okamžiku souboje o vítězství došlo 26 minut před vypršením časového limitu. Ze čtvrtého místa startující Edoardo Mortara se svým týmem Venturi perfektně načasoval aktivaci útočného módu. Po návratu do ideální stopy z aktivační zóny se Švýcar udržel na první pozici před Pascalem Wehrleinem, čímž rozhodl o svém triumfu.
Mortara dojel do cíle první o více než dvě sekundy před německým jezdcem Porsche, třetí pozici nakonec vybojoval Novozélanďan Nick Cassidy, který ve svém monopostu Virgin předjel Nissan Olivera Rowlanda. Šampion japonských seriálů Super GT a Super Formula tak získal své první stupně vítězů ve formuli E.
Mortara je díky prvnímu vítězství sezony (a druhému v kariéře) novým lídrem šampionátu. Na první příčce má náskok 10 bodů na druhého Robina Frijnse, který v Mexiku ani jednou nebodoval (16. a 11. místo). António Félix da Costa, René Rast a Mitch Evans na třetím až pátém místě mají shodně 60 bodů.
Další dva závody formule E bude 10. a 11. července hostit New York.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Edoardo Mortara |
Venturi |
46:41.685 |
32 |
2 |
Pascal Wehrlein |
Porsche |
2.296 |
32 |
3 |
Nick Cassidy |
Virgin |
4.169 |
32 |
4 |
Oliver Rowland |
Nissan |
6.912 |
32 |
5 |
Jake Dennis |
BMW |
9.986 |
32 |
6 |
Alex Lynn |
Mahindra |
10.630 |
32 |
7 |
Max Guenther |
BMW |
10.968 |
32 |
8 |
Jean-Éric Vergne |
DS Techeetah |
21.111 |
32 |
9 |
Mitch Evans |
Jaguar |
21.261 |
32 |
10 |
René Rast |
Audi |
21.896 |
32 |
11 |
Robin Frijns |
Virgin |
22.216 |
32 |
12 |
Sam Bird |
Jaguar |
27.945 |
32 |
13 |
S.Vandoorne |
Mercedes |
28.578 |
32 |
14 |
Sébastien Buemi |
Nissan |
35.720 |
32 |
15 |
Joel Eriksson |
Dragon |
41.027 |
32 |
16 |
S.Sette Câmara |
Dragon |
41.029 |
32 |
17 |
André Lotterer |
Porsche |
46.250 |
32 |
18 |
Lucas di Grassi |
Audi |
1:26.473 |
32 |
- |
Tom Blomqvist |
NIO |
|
29 |
- |
A.F.da Costa |
DS Techeetah |
|
25 |
- |
Alexander Sims |
Mahindra |
|
21 |
- |
Oliver Turvey |
NIO |
|
16 |
- |
Norman Nato |
Venturi |
|
12 |
- |
Nyck de Vries |
Mercedes |
|
8 |