Ecclestone se myšlenky alternativního motoru nevzdává

Todt a Ecclestone přišli s nápadem na zavedení alternativního motoru. Ten ale Komise F1 zamítla. Ecclestone se ovšem nápadu nevzdává.
Ecclestone se myšlenky alternativního motoru nevzdává

Spekulovalo se, že nápad s alternativním motorem je pouze formou nátlaku na výrobce, aby zlevnili své pohonné jednotky. To konec konců nepřímo přiznal Todt, který přišel i se sumou – 12 milionů euro ročně.

FIA se původně snažila zavést strop na cenu pohonných jednotek pro zákazníky, což ale vetovalo Ferrari. V reakci na to pak přišla právě s alternativním motorem a dotáhla to až do vypsání tendru, do něhož se přihlásilo několik zájemců.

Komise F1 ale alternativní motory zamítla a výrobci mají přijít do poloviny ledna s řešením:

F1 alternativní motory zamítla, přijde s vlastním řešením  

F1 alternativní motory zamítla, přijde s vlastním řešením  

Bernie Ecclestone se přesto alternativního motoru vzdát nechce. „Musíme změnit pravidla tak, aby to umožnilo zavedení levného alternativního motoru,“ řekl Ecclestone pro německé noviny Handelsblatt.

„Nové hybridní motory jsou prostě příliš drahé. Nemůžeme čekat. Stále si myslím, že bychom měli mít alternativní motor od roku 2017.“

Prodej F1

Ve hře je stále také prodej F1, i když termín se posouvá. „Myslím, že rozhodnutí padne v příštích pár měsících. Doufám, že na začátku sezóny 2016 budeme vědět, zda CVC chce prodat nebo ne.“

„Jsou lidé, kteří by F1 skutečně chtěli koupit. Ale CVC se nerozhodla, zda chce skončit nebo ne.“

Ecclestone prý neuvažuje, že by on sám skončil. Pokud by ho ale nový majitel nechtěl, nic jiného by mu nezbylo.

Foto: Getty Images / Lars Baron

Další článek: Potvrzeno! Red Bull bude pohánět motor TAG Heuer

11:41 | Bývalý poradce Ricciarda od něj chce 10 milionů liber jako podíl ze mzdy a dalších smluvních prvků. Australan se bude u soudu bránit. odkaz
20. července | Závod W Series v Assenu vyhrála Emma Kimiläinen.
18. července | Haas se nám přejmenuje na Lighting Volt Haas F1 Team.... Lighting Volt je nový název Rich Energy.
18. července | Austrálie prodloužila smlouvu s F1 do roku 2025 (původní smlouva končila v roce 2023).

GP Německa 2019

Pátek 26. července 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. července 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. července 2019
Závod 15.10