Spekulovalo se, že nápad s alternativním motorem je pouze formou nátlaku na výrobce, aby zlevnili své pohonné jednotky. To konec konců nepřímo přiznal Todt, který přišel i se sumou – 12 milionů euro ročně.
FIA se původně snažila zavést strop na cenu pohonných jednotek pro zákazníky, což ale vetovalo Ferrari. V reakci na to pak přišla právě s alternativním motorem a dotáhla to až do vypsání tendru, do něhož se přihlásilo několik zájemců.
Komise F1 ale alternativní motory zamítla a výrobci mají přijít do poloviny ledna s řešením:
Bernie Ecclestone se přesto alternativního motoru vzdát nechce. „Musíme změnit pravidla tak, aby to umožnilo zavedení levného alternativního motoru,“ řekl Ecclestone pro německé noviny Handelsblatt.
„Nové hybridní motory jsou prostě příliš drahé. Nemůžeme čekat. Stále si myslím, že bychom měli mít alternativní motor od roku 2017.“
Prodej F1
Ve hře je stále také prodej F1, i když termín se posouvá. „Myslím, že rozhodnutí padne v příštích pár měsících. Doufám, že na začátku sezóny 2016 budeme vědět, zda CVC chce prodat nebo ne.“
„Jsou lidé, kteří by F1 skutečně chtěli koupit. Ale CVC se nerozhodla, zda chce skončit nebo ne.“
Ecclestone prý neuvažuje, že by on sám skončil. Pokud by ho ale nový majitel nechtěl, nic jiného by mu nezbylo.
Foto: Getty Images / Lars Baron