Ecclestone: Pravidla nutně potřebují změnu, a ví to i Mercedes

Neustále sílící kritiku ze strany fanoušků nelze podle šéfa formule 1 dále ignorovat. Nechtějí – li být týmy samy proti sobě, musejí se všechny do jednoho domluvit na úpravě technických regulí.
Ecclestone: Pravidla nutně potřebují změnu, a ví to i Mercedes

Během závodního víkendu v Bahrajnu se Bernie Ecclestone sejde s prezidenty Mezinárodní automobilové federace a Ferrari Jeanem Todtem a Lucou di Montezemolem, aby společně projednali případné změny pravidel ve snaze učinit formuli 1 atraktivnější pro diváky. Podle britského miliardáře je současná situace neúnosná, a tak je třeba rychle jednat.  

„Myslím si, že musíme, určitě,“ odpověděl Ecclestone na dotaz Autosportu, zda je toho názoru, že současná pravidla formule 1 potřebují změnu.

„Nemyslím si, že tak, jak jsou věci teď, jsou přijatelné pro veřejnost. Lidé si kupují lístky a očekávají, že uvidí formuli 1 takovou, jakou bývala.“

Prezident Ferrari bude s Ecclestonem řešit neatraktivitu nové F1

Prezident Ferrari bude s Ecclestonem řešit neatraktivitu nové F1

Podle šéfa formule 1 se královna motorsportu vydala špatným směrem, když bylo odsouhlaseno zavedení nových přeplňovaných šestiválců, ačkoliv samotné pohonné jednotky jsou prý úžasným dílem moderní technologie.

„To, co je špatně, jsou tyto fantastické motory. Motory jsou bez debat neuvěřitelné, množství výkonu, který s tak malým množstvím paliva produkují. Ale nemyslím si, že to patří k byznysu F1. Měli by je dát do cestovních vozů nebo do něčeho takového – ne do F1.“

Jedním s dalších návrhů, jak učinit formuli 1 zajímavější, byl i nápad Lucy di Montezemola na zkrácení závodů, něco takového však Ecclestone vyloučil. Ohledně zvuku a omezeného množství paliva se však s prezidentem Scuderie shodli:

„Myslím si, že s tím hlukem můžou něco udělat. Pokud potřebují dalších 10 kg paliva nebo něco takového, pak si myslím, že budou všichni souhlasit.“

V paddocku formule 1 se nicméně objevily taktéž negativní ohlasy na chystanou schůzku mezi Ecclestonem, Montezemolem a Todtem. Jedním z těch, kterým se možnost potenciálních změn pravidel během sezony vůbec nelíbí, je například šéf Mercedesu Toto Wolf. I pro něj však má Bernie odpověď. Podle Ecclestona se dají regule upravit tak, aniž by ovlivnily výkonnost německé stáje, která v současné době vládne celému startovnímu poli.  

„Myslím si, že důležité je to, že týmy i výrobci motorů si jsou tímto problémem vědomi. Snaží se to vyřešit. Myslím si, že Mercedes se s tím ztotožní. Myslím si, že budou lídři.“

Volání ostatních po změně pravidel je absurdní, říká Wolf

Volání ostatních po změně pravidel je absurdní, říká Wolf

„Můžeme udělat tyto změny, aniž bychom jim uškodili. Mercedes odvedl bez debat lepší práci. A žádný tým by neměl být potrestán za to, že odvedl lepší práci – neměli bychom měnit pravidla, abychom je potrestali.“

Myslím si, že si stěžuje opravdu každý – dokonce i Mercedes. Nelíbí se jim, když jsou lidé nespokojeni,“ uzavřel šéf formule 1.      

Anketa: Co je potřeba změnit na formuli 1?

Anketa: Co je potřeba změnit na formuli 1?

Další článek: Volání ostatních po změně pravidel je absurdní, říká Wolf

15:58 | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.
22. února | Niki Lauda by dnes oslavil 71. narozeniny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00