Ecclestone pokračuje ve snaze prosadit nápad zákaznických týmů

Stájím s finančními problémy chce poskytovat zákaznická šasi za rozumnou cenu.
Ecclestone pokračuje ve snaze prosadit nápad zákaznických týmů

Bernie Ecclestone nadále pokračuje ve své snaze prosadit myšlenku zákaznických týmů, které by mohly lépe zvládat svou finanční situaci díky možnosti být pouze odběratelem, nikoli konstruktérem šasi.

Finanční životaschopnost se stala výrazně důležitějším tématem poté, co loni v říjnu krátce po sobě spadly do konkurzu hned dva týmy, Caterham a Marussia. Již v té době Ecclestone představil svůj nápad zákaznických týmů, nyní jej přitom rozvádí ještě víc.

Stáje by se mohly rozhodnout odebírat dvojici šasi s motory Cosworth nebo Renault za 15 milionů liber. Zbylo by jim tak 35 milionů (nezahrnuje příjmy od sponzorů aj.) z peněz, které jsou týmům vypláceny každý rok.

„Některé ostatní týmy říkají, 'No, tohle není formule 1, tohle by formuli 1 shazovalo',“ řekl Ecclestone v rozhovoru pro Daily Mail.

„Já to tak nevidím. Nazval bych tyto čtyři nebo pět týmů, kterým dodáme šasi, jako 'šampionátem týmů'. Všechny by byly v týmovém šampionátu, ale nebyly by schopny vyhrát Pohár konstruktérů.

Veřejnost by to však nezaznamenala. Nic by se nezměnilo na tom, jak se veřejnost dívá na závody. Podívaná by se nezměnila. Znamenalo by to pouze, že namísto vysokých ztrát by tyto týmy byly schopné mít zisk.

Přišel jsem s něčím, co by mohlo odlišit ty, kteří se o peníze obávat nemusejí a ty, kteří ano. Velké týmy ale říkají, že je to shazování. Žijí ve velice bohatém prostředí a myslí si, že tohle by bylo jako žít v chudé čtvrti. Proto s tím nechtějí mít nic společného.“

Ecclestone zároveň vyjádřil své rozčarování z toho, jak týmy své peníze utrácejí.

„Když jsem v 70. letech provozoval Brabham, jednali jsme stylem 'Buď rozumný, udělej to po mém'. Byli jsme závodníci a sehnali jsme peníze, abychom mohli pokračovat. Vždy jsme řešili, co mít a co ne a pak tu vždycky bylo Ferrari se spoustou peněz.

Teď je to hodně odlišné. Jsou týmy, které utrácejí možná 500 milionů liber a jiní, kteří se snaží pracovat s rozpočtem 120 milionů, což je pořád příliš mnoho. Regule nebrání těm, kteří mohou utrácet, ale ubližují těm, kteří mají problém dát tým dohromady.“

Další článek: V Melbourne bude sezóna začínat minimálně do roku 2020

27. února | Mercedes uveřejnil fotografii... zachycuje nové zbarvení? odkaz
26. února | Aktualizace: Alonso se nezúčastní prezentace (otázek a odpovědí médiím) při prezentaci vozu Alpine kvůli cestovním omezením.
26. února | Na Eurosportu 2 začíná první letošní závod formule E.
26. února | Fernando Alonso se nezúčastní prezentace Alpine a navazujících rozhovorů. Alpine píše o hygienických důvodech. Není zřejmé, zda jde o cestovní restrikce nebo to souvisí s jeho nedávnou nehodou.