Ecclestone: Peníze hýbou F1, ale skutečně dobří jezdci uspějí i bez nich

Ve formuli 1 je úspěch podmíněn penězi, ale podle šéfa formule 1 Bernieho Ecclestona můžou v současné době prorazit i piloti, kteří nemají bohaté sponzory. Týmy to mají těžší.
Ecclestone: Peníze hýbou F1, ale skutečně dobří jezdci uspějí i bez nich

Prodávání závodních sedaček se v posledních letech ve formuli 1 dostalo na nebývalou úroveň a jezdci si stěžují, že bez peněz je velmi těžké se prosadit a získat místo. "Tak to prostě je," přiznal Ecclestone v rozhovoru pro oficiální web soutěže. "Ale pokud je jezdec mimořádný, tým si vždy najde cestu, jak si ho udržet, i když přichází bez peněz. Skutečnost je taková, že dokud budou sponzoři ochotní investovat, vždy se najde někdo, kdo ty peníze přijme."

Týmy, které zaměstnávají platící jezdce, se hájí tím, že potřebují finanční prostředky, aby přežily a mohly uvažovat o lepších výsledcích. Náklady jsou ve formuli 1 vysoké a čím více peněz, tím větší pravděpodobnost úspěchu.

"Není férové, když tým s rozpočtem 60 miliónů liber musí soutěžit s týmem, která má rozpočet 300 miliónů. Ale tak to je," pokračoval Ecclestone. "Taková ´nespravedlnost´ je v mnoha sportech. Vezměte si například fotbal. Real Madrid nebo Bayern Mnichov můžou klidně utratit 60 miliónů liber za nové hráče, zatímco ostatní kluby ne. Život není fér."

Formule 1 se přesto snaží náklady omezovat, aby si udržela dostatečný počet soutěžících. Dohoda o omezení zdrojů a další opatření mají za cíl postupně snížit náklady na úroveň začátku 90. let. Není to ale snadný úkol.

"Lidé ve formuli 1 utratí vždy vše, co mají v kapse. To je fakt. Jedině technická omezení jim zabrání v rozhazování. Myslím, že jdeme správným směrem. Stabilní pravidla pomáhají šetřit," dodal šéf formule 1.

Další článek: Mario Andretti by se rád znovu posadil za volant

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.
8. srpna | Mexiko zůstane ve F1 nejméně do roku 2022.