Jednání o nové Concordské dohodě přinesla pro týmy nepříjemnou variantu, jak zvýšit příjmy Mezinárodní automobilové federace.
FIA před deseti lety podstoupila Formula One Group obchodní práva na formuli 1 na 100 let za 300 miliónů dolarů. Příjmy tohoto sportu ale neustále rostou, stal se z něj miliardový byznys a federace se domnívá, že z něj má málo.
V rámci jednání o Concordské dohodě pro roky 2013 až 2020 si proto FIA řekla Ecclestonovi o tříprocentní podíl na příjmech formule 1. Ecclestone je ochoten ale pustit jen zhruba polovinu a navrhl, ať zbytek zaplatí týmy.
Prezident FIA Jean Todt proto přišel s návrhem, že by federace inkasovala fixní částku za každý získaný bod v šampionátu. Každý tým by za každý získaný bod zaplatil asi 10 tisíc dolarů, což by za sezónu obohatilo pokladnu FIA o zhruba 20 miliónů dolarů.
To se pochopitelně moc nezamlouvá všem, protože zatímco Caterham, HRT a Marussia by například za loňský rok nezaplatily nic navíc, 650 mistrovských bodů by Red Bull ochudilo o 6,5 miliónu dolarů. McLaren by se musel vzdát zhruba čtyř, Ferrari tří miliónů a tak dále.
FIA zároveň chce sjednotit veškeré základní poplatky, které týmy platí za účast v šampionátu, do jednoho. Zápisné teď stojí necelých 400 tisíc dolarů za sezónu, ale některé služby, jako je meteorologický servis, se platí zvlášť. Nově by jednotný poplatek činil 625 tisíc dolarů a obsahoval by už vše.