Ecclestone odmítá dát FIA více peněz, ta si je proto chce vzít od týmů

Jednání o nové Concordské dohodě přinesla pro týmy nepříjemnou variantu, jak zvýšit příjmy Mezinárodní automobilové federace.
Ecclestone odmítá dát FIA více peněz, ta si je proto chce vzít od týmů

FIA před deseti lety podstoupila Formula One Group obchodní práva na formuli 1 na 100 let za 300 miliónů dolarů. Příjmy tohoto sportu ale neustále rostou, stal se z něj miliardový byznys a federace se domnívá, že z něj má málo.

V rámci jednání o Concordské dohodě pro roky 2013 až 2020 si proto FIA řekla Ecclestonovi o tříprocentní podíl na příjmech formule 1. Ecclestone je ochoten ale pustit jen zhruba polovinu a navrhl, ať zbytek zaplatí týmy.

Prezident FIA Jean Todt proto přišel s návrhem, že by federace inkasovala fixní částku za každý získaný bod v šampionátu. Každý tým by za každý získaný bod zaplatil asi 10 tisíc dolarů, což by za sezónu obohatilo pokladnu FIA o zhruba 20 miliónů dolarů.

To se pochopitelně moc nezamlouvá všem, protože zatímco Caterham, HRT a Marussia by například za loňský rok nezaplatily nic navíc, 650 mistrovských bodů by Red Bull ochudilo o 6,5 miliónu dolarů. McLaren by se musel vzdát zhruba čtyř, Ferrari tří miliónů a tak dále.

FIA zároveň chce sjednotit veškeré základní poplatky, které týmy platí za účast v šampionátu, do jednoho. Zápisné teď stojí necelých 400 tisíc dolarů za sezónu, ale některé služby, jako je meteorologický servis, se platí zvlášť. Nově by jednotný poplatek činil 625 tisíc dolarů a obsahoval by už vše.

Další článek: Ochranné klece na kokpitech mohou být v budoucnu jediným řešením

11:27 | Osmihodinovka v Portimau odstartuje v neděli ve 12:00. Přímý přenos vysílá Eurosport 2 od 15:00 do 18:30, závěr závodu poté nabídne Eurosport 1 od 18:30 do 20:30. Komentují Jiří Šlégl a Martin Straka...
23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
21:14 | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz
11. června | McLaren od roku 2022 vstoupí do série Extreme E.

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00