Ecclestone o kouzelném pravidlu, nářku Red Bullu a (ne)účasti Manoru

Red Bull požaduje, aby FIA nějak zakročila proti Mercedesu, který má dnes až příliš velký náskok. Bernie Ecclestone s tím souhlasí.
Ecclestone o kouzelném pravidlu, nářku Red Bullu a (ne)účasti Manoru

Red Bull argumentuje, že se v minulosti měnila pravidla vždy, když nějaký tým dominoval. Podobně by měla FIA zakročit také nyní, kdy dominuje Mercedes se svým motorem. Ecclestone s tím souhlasí.

„Mají stoprocentní pravdu,“ říká Ecclestone pro Reuters. „Je tu pravidlo, myslím, že ho nastavil Max (Mosley) pro případ, že by jeden tým nebo výrobce motorů udělal něco magického, což je situace Mercedesu, tak aby mohla FIA vyrovnat situaci.“

Mercedes má moc velký náskok, FIA by to měla řešit, říká Red Bull

Mercedes má moc velký náskok, FIA by to měla řešit, říká Red Bull

„Odvedli skvělou práci, to všichni uznávají. My teď musíme věci trochu změnit, abychom to vyrovnali. To, co bychom měli udělat, je zmrazit motor Mercedesu a nechat všechny ostatní dělat co uznají za vhodné, aby je dohnali.“

Ecclestone tedy říká, že Mercedes vykouzlil výrazně nejlepší pohonnou jednotku a FIA má jiné kouzlo, kterým může tuto výhodu odčarovat. Bohužel neřekl, co tím přesně myslí.

Red Bullu se současná pravidla nelíbí, hrozí odchodem z F1

Red Bullu se současná pravidla nelíbí, hrozí odchodem z F1

F1 se řídí sportovními a technickými pravidly. Jediné, co by mohlo připadat v úvahu, je článek 2.5 technických pravidel. Ten obecně říká, že pokud někdo přijde s technologií nebo procesem, které nejsou výslovně uvedené v technických pravidlech, ale současně jsou přípustné podle názoru technického oddělení FIA, pak je možné je využívat do konce sezóny. Poté komise FIA projedná, zda mají nějakou přidanou hodnotu pro F1 nebo je zakáže. Není ale zřejmé, jak by chtěl toto pravidlo (pokud mluvíme o něm) Ecclestone aplikovat na pohonné jednotky Mercedes.

Manor se (ne)zúčastnil

Druhým tématem byl Manor. Jeho vozy neopustily během víkendu garáž. Oficiálně kvůli problém se software. Všechna data byla během insolvence smazána, aby mohly být počítače a zařízení prodány. Objevuje se ale také teorie, že Manor je v F1 jen proto, aby dostal podíl z komerčních práv, který si vyjezdila vloni Marussia.

 

Arrivabene: „Žádné peníze, žádný med.“

 

Arrivabene v Austrálii prohlásil, že Ferrari je ochotné Manor podpořit, ale nepřipustí platby se zpožděním. Výrok šéfa Scuderie „no money, no honey“, je dost výmluvný.

„Neměli jsme Manoru nikdy dovolit to, co udělali. Je to naše chyba. Nečekal jsem, že se to stane,“ říká Ecclesotne. „V Austrálii neměli v úmyslu závodit. Nemohli by závodit, ani kdyby jim někdo dal samopal k hlavě. Nebylo to možné, takže neměli v úmyslu závodit. Podíváme se na to, budou muset zaplatit cestu.“

Dopravu na mimoevropské závody totiž platí FOM, který ji zajišťuje pronajatými dopravními letadly. Manor ale bude muset za cestu zaplatit, FOM přepravuje monoposty a ne putovní výstavu. 

Nyní se vášnivě debatuje, zda se Manor zúčastnil Velké ceny Austrálie. Myšleno z právního hlediska. Není totiž zřejmé, zda si může tým udělat čárku za účast poté, co projde ve čtvrtek technickou přejímkou nebo zda musí alespoň jeden vůz někdy vjet na trať. Podle smlouvy může tým vynechat až 3 velké ceny ročně.

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: 15 vozů na startu. Co na to historie?

23:03 | Correa už není v umělém spánku, i když ještě nebyl zcela probuzen. Jakmile budou vyléčeny problémy s plícemi, čekají ho další operace nohou.
17:27 | Pérez napomenut za incident s Magnussenem.
16:35 | Pérez předvolán před komisaře za incident s Magnsussenem ve druhém tréninku.
19. září | Matevos Isaakjan nahradí u českého týmu Charouz zraněného Correu. Rus jezdil dříve v GP3, formuli 3.5 a ve WEC.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink Verstappen (1:40.259)
2. trénink Hamilton (1:38.773)
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10