Ecclestone jednal v Maďarsku s týmy o psaní pravidel

Šéf formule 1 Bernie Ecclestone míní vážně svůj nápad, aby týmy psaly pravidla šampionátu. Těm se to ale nezamlouvá.
Ecclestone jednal v Maďarsku s týmy o psaní pravidel

Během závodního víkendu v Maďarsku Ecclestone opakovaně jednal s představiteli týmů Ferrari, McLaren, Red Bull Racing, Lotus, Mercedes a Williams. Vybral si je proto, že v minulosti dokázaly vyhrát tituly, ať už pod současným nebo jiným názvem.

Podle Autosportu diskutoval s Domenicalim, Whitmarshem, Hornerem, Boullierem, Brawnem a Wolffem o způsobu tvorby budoucích pravidel. Jedná se o důležitou část nové Concordské dohody, která má poměrně jasnou formu zatím jen ve finančních otázkách.

Ecclestone navrhuje, aby pravidla psaly týmy, které mají podle finančního modelu nároky na bonusy, tedy Ferrari, McLaren a Red Bull Racing (na bonusy mají nárok týmy s mistrovskými úspěchy z posledních let, které nezměnily své názvy).

Skupina těchto tří týmů by měla rozhodující slovo, přičemž Lotus, Mercedes a Williams by celý proces tvorby regulí mohly připomínkovat a podávat své náměty. Šéf formule 1 by tím vyřadil ze hry Mezinárodní automobilovou federaci, která pravidla, byť většinou po konzultaci s týmy, tvoří doteď.

Ovšem šéf McLarenu Martin Whitmarsh zůstává v tomto ohledu i nadále skeptický. "Myslím, že je to reálné, ale nevím, jestli je to prospěšné. Měli jsme jednání, jejich účastnici je asi považují za soukromá, a protože jsem je nesvolal já, nemůžu o nich volně hovořit."

"Ale abych odpověděl na otázku, jestli může existovat sport, jehož pravidlům by dominovalo šest týmů: Ano, může. Myslím, že devět, skoro deset týmů podepsalo (s Ecclestonem). Ale devět týmů, které podepsaly, akceptují, že pravidla budou z velké míry definovat tři týmy. Mohlo by to tak dopadnout."

Whitmarsh ale doufá, že vše zůstane při starém. "Je tu dost komplikovaných záležitostí a nemusíme při tom hledat cesty, které skončí spory a rozdělí nás. Možné je všechno, ale já skutečně doufám, že to tak nedopadne. Opravdu doufám, že se všech 12 týmů dohodne s držitelem obchodních práv a FIA na obchodním rámci tohoto sportu, na přerozdělování peněz a na procesu vedení - všechno to je řízeno prostřednictvím smlouvy, která je známá jako Concordská dohoda. Myslím, že by to bylo velmi prospěšné."

Další článek: PURE nikdy nebyl důvěryhodný, soudí Whitmarsh

23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
21:14 | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz
11. června | McLaren od roku 2022 vstoupí do série Extreme E.
11. června | Otec Antonia Giovinazziho Vito řekl pro La Gazzetta dello Sport, že jeho syn v minulosti dostal nabídku od Mercedesu. Měl se stát třetím jezdcem Mercedesu ve F1 a jezdit v DTM. „Ale má rudé srdce a udělal volbu, kterou považoval za správnou.“