Dvoudenní závodní víkendy fungují, říká Steiner

Grand Prix pohoří Eifel měla kvůli špatnému počasí na Nürburgringu neplánovaně pouze dvoudenní program. Pouze dva dny bude mít také závodní víkend v Imole a v tomto případě už se jedná o záměr FIA. Kratší závodní víkendy mají své zastánce, třeba šéfa Haasu Günthera Steinera.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Dvoudenní závodní víkendy fungují, říká Steiner | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Déšť a především hustá mlha na německém Nürburgringu zapříčinily zrušení obou pátečních tréninků. Jezdci a týmy tam měli k dispozici pouze jednu tréninkovou session krátce před sobotní kvalifikací.

O první listopadové neděli se uskuteční Velká cena kraje Emilia Romagna v italské Imole, kde závodní víkend předem zkrátila FIA, aby týmům usnadnila logistiku při přesunu z Portugalska. Před kvalifikací vyjedou monoposty do jediného devadesátiminutového tréninku.

Dvoudenní formát má v paddocku formule 1 stále větší podporu, na příklad ze strany Günthera Steinera.

Grosjean z Nürburgringu odjíždí se zdravým prstem a prvními body

Grosjean z Nürburgringu odjíždí se zdravým prstem a prvními body

„Myslím, že dvoudenní víkendy fungují dobře. Můžeme díky tomu mít více závodů, díky čemuž se na tribuny všude kolem světa dostane více fanoušků,“ rozpovídal se šéf Haasu pro motorsportweek.com.

„Nevýhody, pokud to skutečně jsou nevýhody, se mohou týkat promotérů, protože pátek nabízí velký prostor pro oslovení fanoušků. Finančně je to pro promotéry dobrý den.“

„O tomhle nevím úplně všechno, ale čistě po praktické stránce nejsem proti dvoudenním víkendům.“

„Jsou to jen nápady, nevím, jestli dávají smysl. Ale možná bychom se tím měli zabývat.“

Účast v sobotním tréninku a následné kvalifikaci bez pátečních dat na Nürburgringu podle Steinera vedla k rychlým a odvážným řešením.

Návrat na Nordschleife? Podle Seidla nereálné

Návrat na Nordschleife? Podle Seidla nereálné

„Největší výzvou bylo přečkat pátek, aniž bychom věděli, co vlastně máme dělat. Bylo to sice náročné, ale zároveň nudné. Špatně investovaný čas,“ shrnul mlhavý pátek šéf jediného amerického týmu ve startovní listině „královny motorsportu“.

„Myslím, že jsme se dobře adaptovali. Bylo to jako za starých dobrých časů, kdy bylo nutné rychle přemýšlet a činit odvážná rozhodnutí.“

Další článek: Jezdcům se nelíbí udělování trestných bodů za banální prohřešky

18:53 | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
15:45 | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
10:55 | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.
2. srpna | V úterý a ve středu pokračují testy 18palcových pneumatik. Jezdit budou Mercedes, Ferrari a McLaren. Mercedes nasadí do testu Russella... že by příprava na rok 2022?