Dvojité uchycení kol už testuje víc týmů, od Singapuru bude povinné

Dvojité uchycení kol už testuje víc týmů, od Singapuru bude povinné

Týmy se připravují na nasazení opatření, které FIA nařídila kvůli incidentu s uvolněným kolem Marka Webbera v GP Německa.

Technická pravidla nařizují bezpečnostní úchyty, které mají zabránit oddělení kola od vozu, když dojde k jeho uvolnění třeba při nehodě. Současná řešení v podobě lanek ale fungují, jen když kolo bylo na vůz řádně připevněno.

FIA proto nařídila zdvojení tohoto systému, aby fungoval i ve chvíli, kdy kolo nebylo zcela upevněno k vozu, jako například když dojde ke zkřížení matice při jejím utahování během zastávky v boxech.

Jako první si dvojité uchycení kol vyzkoušel Red Bull, a to už v Maďarsku, což mu zpomalilo zastávky zhruba o půl sekundy. Ostatní se připravují.

"Vyzkoušeli jsme si to na voze v pátek (v Belgii) a asi to na vůz nasadíme také v pátek v Monze," řekl sportovní šéf McLarenu Sam Michael pro Autosport.

"Je to trochu jiné, a když pracujete se zastávkami v délce trvání kolem dvou sekund, i ty nejmarginálnější věci můžou udělat velký rozdíl. Jen drobná změna designu může rozhodit mechaniky a jejich rutinu."

Týmy ale nemají na výběr, od Singapuru musí dvojité uchycení kol používat všichni.

Doporučujeme

Články odjinud