Dvojité uchycení kol už testuje víc týmů, od Singapuru bude povinné

Týmy se připravují na nasazení opatření, které FIA nařídila kvůli incidentu s uvolněným kolem Marka Webbera v GP Německa.
Dvojité uchycení kol už testuje víc týmů, od Singapuru bude povinné

Technická pravidla nařizují bezpečnostní úchyty, které mají zabránit oddělení kola od vozu, když dojde k jeho uvolnění třeba při nehodě. Současná řešení v podobě lanek ale fungují, jen když kolo bylo na vůz řádně připevněno.

FIA proto nařídila zdvojení tohoto systému, aby fungoval i ve chvíli, kdy kolo nebylo zcela upevněno k vozu, jako například když dojde ke zkřížení matice při jejím utahování během zastávky v boxech.

Jako první si dvojité uchycení kol vyzkoušel Red Bull, a to už v Maďarsku, což mu zpomalilo zastávky zhruba o půl sekundy. Ostatní se připravují.

"Vyzkoušeli jsme si to na voze v pátek (v Belgii) a asi to na vůz nasadíme také v pátek v Monze," řekl sportovní šéf McLarenu Sam Michael pro Autosport.

"Je to trochu jiné, a když pracujete se zastávkami v délce trvání kolem dvou sekund, i ty nejmarginálnější věci můžou udělat velký rozdíl. Jen drobná změna designu může rozhodit mechaniky a jejich rutinu."

Týmy ale nemají na výběr, od Singapuru musí dvojité uchycení kol používat všichni.

Další článek: McLaren už nepracuje na ničem, co by mu nepomohlo příští rok

14:51 | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.