Dvojité uchycení kol už testuje víc týmů, od Singapuru bude povinné

Týmy se připravují na nasazení opatření, které FIA nařídila kvůli incidentu s uvolněným kolem Marka Webbera v GP Německa.
Dvojité uchycení kol už testuje víc týmů, od Singapuru bude povinné

Technická pravidla nařizují bezpečnostní úchyty, které mají zabránit oddělení kola od vozu, když dojde k jeho uvolnění třeba při nehodě. Současná řešení v podobě lanek ale fungují, jen když kolo bylo na vůz řádně připevněno.

FIA proto nařídila zdvojení tohoto systému, aby fungoval i ve chvíli, kdy kolo nebylo zcela upevněno k vozu, jako například když dojde ke zkřížení matice při jejím utahování během zastávky v boxech.

Jako první si dvojité uchycení kol vyzkoušel Red Bull, a to už v Maďarsku, což mu zpomalilo zastávky zhruba o půl sekundy. Ostatní se připravují.

"Vyzkoušeli jsme si to na voze v pátek (v Belgii) a asi to na vůz nasadíme také v pátek v Monze," řekl sportovní šéf McLarenu Sam Michael pro Autosport.

"Je to trochu jiné, a když pracujete se zastávkami v délce trvání kolem dvou sekund, i ty nejmarginálnější věci můžou udělat velký rozdíl. Jen drobná změna designu může rozhodit mechaniky a jejich rutinu."

Týmy ale nemají na výběr, od Singapuru musí dvojité uchycení kol používat všichni.

Diskuze (9) Další článek: McLaren už nepracuje na ničem, co by mu nepomohlo příští rok
21:17 | Vypadá to, že Arrivabene x Binotto zatím 1:0. Binotto podle italských médií nedorazil do Austinu.
18:43 | TOP 5 jezdců v historii F1 podle Alonsa: Schumacher, Prost, Fangio, Senna a Hamilton.
15:20 | Potvrzeno... Schumacher i Ticktum se zúčastní prestižního závodu F3 v Macou... přesně za měsíc.
18. října | Potvrzen harmonogram testů. Pojede se opět v Katalánsku a to od 18. do 21. února a od 26. února do 1. března.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10