Dvojité uchycení kol už testuje víc týmů, od Singapuru bude povinné

Týmy se připravují na nasazení opatření, které FIA nařídila kvůli incidentu s uvolněným kolem Marka Webbera v GP Německa.
Dvojité uchycení kol už testuje víc týmů, od Singapuru bude povinné

Technická pravidla nařizují bezpečnostní úchyty, které mají zabránit oddělení kola od vozu, když dojde k jeho uvolnění třeba při nehodě. Současná řešení v podobě lanek ale fungují, jen když kolo bylo na vůz řádně připevněno.

FIA proto nařídila zdvojení tohoto systému, aby fungoval i ve chvíli, kdy kolo nebylo zcela upevněno k vozu, jako například když dojde ke zkřížení matice při jejím utahování během zastávky v boxech.

Jako první si dvojité uchycení kol vyzkoušel Red Bull, a to už v Maďarsku, což mu zpomalilo zastávky zhruba o půl sekundy. Ostatní se připravují.

"Vyzkoušeli jsme si to na voze v pátek (v Belgii) a asi to na vůz nasadíme také v pátek v Monze," řekl sportovní šéf McLarenu Sam Michael pro Autosport.

"Je to trochu jiné, a když pracujete se zastávkami v délce trvání kolem dvou sekund, i ty nejmarginálnější věci můžou udělat velký rozdíl. Jen drobná změna designu může rozhodit mechaniky a jejich rutinu."

Týmy ale nemají na výběr, od Singapuru musí dvojité uchycení kol používat všichni.

Diskuze (9) Další článek: McLaren už nepracuje na ničem, co by mu nepomohlo příští rok
15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.