Inženýři Lotusu jsou přesvědčení, že jimi vyvíjené dvojité DRS stojí za všechen čas a investice, které do něj vkládají.
Dvojitá DRS budou příští rok zakázaná, takže řešení Lotusu inspirované průkopnickým systémem Mercedesu bude mít jen velmi krátký život. Přesto se podle technického ředitele enstonské stáje Jamese Allisona všechny vynaložené prostředky vrátí. Vyšší umístění mezi týmy totiž znamená větší odměny a Lotus je pořád ve hře o titul.
"Ze skutečnosti, že jsme byli ochotní obětovat čas na trati v posledních pár závodech, abychom to zařízení vyladili, si asi můžete odvodit, že věříme, že se de konce sezóny zaplatí," řekl pro Sky Sports.
"Takže i když to příští rok půjde pryč, myslíme si, že má smysl do toho vložit úsilí. Jsme teprve v polovině velmi dlouhé sezóny, zbývá hodně závodů a zdá se, že to bude těsné."
Lotus testoval své dvojité DRS před závody v Německu a Maďarsku. Allison potvrdil, že závodní debut by měl přijít v Belgii. "Doufáme, že to budeme mít připravené na nasazení ve Spa. Do té doby musíme zvládnout hrozně moc věcí a máme na to velmi málo času. V kalendáři je to poměrně dost času, ale co se týče práce, tak to moc času není kvůli (dvoutýdenní) uzavírce továrny."
"Takže doufáme, že to budeme mít připravené pro Spa. Obvykle byste to chtěli nasadit na normální trati, ale největší přínosy to má na okruzích s dlouhými rovinkami."
A Spa-Francorchamps je jedním z nich, proto by Lotus mohl s funkčním dvojitým DRS v Belgii hodně získat. Fungování tohoto systému na E20 je stále zahaleno tajemstvím, ale v paddocku převládá názor, že funguje nezávisle na DRS a pomáhá zvyšovat o 4 až 6 km/h maximální rychlost na všech rovinkách, na kterých vozy překračují 240 km/h.