Dvojité DRS nás svedlo ze správné cesty, přiznává Mercedes

Šéf týmu Mercedes Ross Brawn se domnívá, že jeho inženýři věnovali až moc zdrojů dvojitému DRS, zatímco by pro výkonnost vozu byly přínosnější jiné věci.
Dvojité DRS nás svedlo ze správné cesty, přiznává Mercedes

Mercedes dvojité DRS vynalezl a závodí s ním od začátku sezóny. Ale na rozdíl od všech ostatních řešení v této oblasti, která zvyšují maximální rychlost vozu, fouká vzduch ven na předním křídle, což ho omezilo ve vývoji této části auta.

"V současnosti je mnoho mazaných technologií, nazvěme je tak, kolem předního křídla," vysvětloval Brawn pro Autosprint. "Ale náš systém a křídla byla postavena kolem tohoto konceptu (dvojitého DRS). Když vyšlo najevo, jaký potenciál mají jiné přístupy, možná jsme měli udělat krok zpět."

Mazanými technologiemi Brawn myslí řešení, která ovlivňují aerodynamiku, jako byla rotující přední křídla, která nasadily týmy McLaren a Red Bull.

"My s naším DRS snižujeme odpor (předního) křídla a potřebujeme křídlo, se kterým to můžeme udělat, když ten systém používáme, ale to nás omezuje v profilech a tvarech, které můžeme použít," popisoval Brawn.

"Pak jsou tu jisté strukturální parametry, na kterých jsme se letos nachytali. To příští rok zmizí, nebo alespoň by mělo. S novými testy by měla být odstraněná volnost, kterou někteří využili."

Mercedesu také dlouho trvalo, než zvládl letošní pneumatiky. Nakonec se mu to podařilo. "Ale schází nám celková výkonnost. Nepracovali jsme dost na parametrech, jako je aerodynamika a mapování motoru," uznal šéf týmu z Brackley.

"Je to také tím, že jsme si prošli velkou restrukturalizací, hlavně v oblasti aerodynamiky, také kvůli tomu, že jsme přešli z 50% na 60% modely, což vyžaduje jiné technologie (upravený aerodynamický tunel). Hodně jsme investovali do budoucnosti, za což jsme hodně zaplatili v druhé polovině sezóny, kdy velký rozdíl dělá pár desetin sekundy."

Diskuze (120) Další článek: Zasloužím si závodní sedačku na příští rok, říká Bianchi