Dvojité DRS Mercedesu je pro Sauber příliš drahé

Tým Sauber neplánuje v dohledné době zkopírovat F-průduch Mercedesu na zadním křídle, protože by jeho přínosy byly ve vztahu k nákladům malé.
Dvojité DRS Mercedesu je pro Sauber příliš drahé

F-průduch Mercedesu zvyšuje maximální rychlost vozu jen ve chvílích, kdy je aktivováno DRS, takže jsou jeho přínosy významné především v kvalifikaci. A i když je tento systém, kterému se také říká dvojité DRS, relativně jednoduchý, je těžké ho do vozu zakomponovat, pokud s ním inženýři nepočítali už při návrhu monopostu.

Od chvíle, kdy FIA v Číně definitivně potvrdila, že je řešení Mercedesu legální, téměř všechny týmy důkladně analyzovaly možnosti, jako ho zkopírovat. Sauber dospěl k názoru, že se mu věnovat nebude.

"V továrně jsme to hodnotili, ale v tuto chvíli nám to nedává smysl, co se poměru nákladů a výkonnosti týče," řekl šéfdesignér švýcarské stáje Matt Morris pro Autosport. "Prostě se nám to nevyplatí."

"A kromě poměru nákladů a výkonnosti je také těžké přesně kvantifikovat potenciální přínosy, protože to je skutečně užitečné jen v kvalifikaci. V kvalifikaci to určitě přináší pár desetin sekundy, ale muselo by se kvůli tomu změnit mnoho dílů vozu. To je ten problém."

V Mugellu jsou všechny vozy pod drobnohledem, jestli nezkoušejí obdobu systému Mercedesu, ale zatím se zdá, že ho nikdo jiný nemá.

Další článek: Buttonova předváděcí jízda v ulicích Budapešti