Dvojité DRS bude příští rok zakázané

Inovace Mercedesu v podobě dvojitého DRS, která zvyšuje maximální rychlost vozu, bude příští rok zakázaná. Dohodla se na tom většina týmů.
Dvojité DRS bude příští rok zakázané

Mercedes se postaral o menší rozruch s dvojitým DRS v úvodu sezóny. Jeho řešení využívá pohybu horního dílu zadního křídla v rámci DRS a přivádí vzduch do předního křídla, aby snížilo jeho odpor a navýšilo maximální rychlost na rovinkách.

Někteří soupeř si mysleli, že takový systém odporuje pravidlům, Lotus proti němu dokonce podal oficiální protest, ale FIA rozhodla, že je legální. Lotus neváhal a postavil si vlastní systém na podobném principu, i když podle všeho funguje jen v rámci zadního křídla. Testoval ho v Německu a v Maďarsku, závodního debutu by se měl dočkat v Belgii. Žádné další týmy se ničemu podobnému zřejmě nevěnují.

A asi už ani nebudou, protože podle Autosportu většina týmů odsouhlasila, že taková řešení budou příští rok zakázaná. Proti zákazu byl Mercedes, ale ostatní stáje ho přehlasovaly. Lotus oznámil, že i když systém bude moci používat jen do konce roku, bude v jeho vývoji pokračovat až do konce sezóny, zisky podle něj za to stojí.

Další článek: Video: Jak funguje nové foukání podlahy Red Bullu

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)