Dvě povinné zastávky? Ve formuli 1 zatím ne

Dvě povinné zastávky? Ve formuli 1 zatím ne

Mohli bychom vidět ve formuli 1 někdy povinné dvě zastávky? Mario Isola věří, že ne. Podle Pirelli by to nebyl dobrý nápad.

Ve formuli 1 existují dvě posedlosti. V prvním případě jde o posedlost počtem předjížděcích manévrů. Ve druhém o počet zastávek v boxech. 

V poslední době jezdci obvykle staví u svých mechaniků jen jednou. Panuje ale obecná představa, že by to mělo být v ideálním případě dvakrát.

V některých sériích (například DTM) měli dokonce dvě zastávky nařízené přímo pravidly.

Ve formuli 1 pravidla říkají, že jezdec musí u svých mechaniků zastavit alespoň jednou. Musí totiž nasadit dvě různé směsi pneumatik. Je ale čistě na týmu a jezdci, kdy zastávku provede. V relativně nedávné minulosti se dokonce po krátkou dobu pneumatiky během závodu neměnily vůbec.

Mario Isola připustil, že se objevily diskuse, zda počet povinných zastávek nezvýšit na dvě. Nešlo ale prý o žádné vážné diskuse, které by v krátkodobém horizontu vyústily ve změnu pravidel.

„Existují debaty o tom, jak navrhnout lepší pravidla, ale to se děje samozřejmě každý rok,“ řekl Isola pro RaceFans.

„A mluví se také o možnosti mít dvě povinné zastávky. Musíme být však opatrní, protože pokud máte v pravidlech dvě povinné zastávky, existuje vysoké riziko, že všechna auta zastaví ve stejném kole. Další omezení znamená, že v podstatě definujete strategii.“

„Pokud řeknete, že musíte použít tři směsí, znamená to, že musíte zastavit dvakrát. Všichni pak zastaví ve stejnou dobu. Není to něco, co by vytvářelo více strategií nebo různých přístupů. Čím více omezení přidáte, tím více začnete mít stejných strategií.“

Foto: Pirelli

Doporučujeme

Články odjinud