Dvě povinné zastávky v boxech nejsou řešením, říká šéf Pirelli

Formule 1 by se neměla spoléhat na to, že zavedení dvou povinných zastávek v boxech zvýší atraktivitu závodů, říká v rozhovoru pro agenturu Reuters šéf oddělení motorsportu italského výrobce pneumatik Pirelli Mario Isola.
Dvě povinné zastávky v boxech nejsou řešením, říká šéf Pirelli

O nápadu zavedení druhé povinné zastávky v boxech ve velkých cenách formule 1 místo dosavadní jedné se hovoří již dlouho. Formule 1 se chystá na velkou změnu technických pravidel od roku 2021, a mluví se i o zastávkách v boxech.

„Hodně se mluvilo o vynucení si dvou zastávek prostřednictvím pravidel,“ říká Isola v rozhovoru pro Reuters. „Nejsem si jistý tím, že je to řešení, protože je tu stále riziko, že všechny vozy zastaví ve stejném kole,“ dodává Ital.

Pneumatiky by pak podle Isoly měly být konzistentnější, díky čemuž by jezdci měli být schopni dostat z pneumatik více.

Pirelli představilo značení pneumatik pro příští rok: tři názvy, tři barvy

Pirelli představilo značení pneumatik pro příští rok: tři názvy, tři barvy

„Chceme být trochu konzervativnější, protože pokud bychom měli tak či tak závody o jedné zastávce, tak je mnohem lepší dát jezdcům trochu konzistentnější pneumatiky. Budou moci více tlačit a možná budeme mít na trati lepší show,“ říká Isola a dodává, že pro Pirelli je stále problém připravit pneumatiku, která není tak náchylná k přehřívání.

„Udělali jsme nějaká vylepšení na samotném produktu. Abychom zmírnili přehřívání, máme více různých směsí. Když ale jedete za jiným vozem a ztrácíte přítlak, nedá se přehřívání zabránit,“ dodává Isola a prozrazuje, že na stole je také jednání o možném zrušení povinnosti nejlepších deseti jezdců z kvalifikace startovat na pneumatikách, na kterých zajeli svůj čas ve druhé části kvalifikace.

Nová pravidla: Pro Pirelli velké výzvy

Formule 1 již dříve oznámila, že v rámci změn pro sezónu 2021 dojde také k přechodu ze současných 13palcových na 18palcové pneumatiky. Nově navíc bude zakázáno pneumatiky předem ohřívat. To podle Isoly pro Pirelli představuje výraznou výzvu.

„Již jsme začali s návrhem nových pneumatik, protože nemůžeme čekat. Termín dokončení už byl. Pneumatiky a jejich design můžeme přizpůsobit novým pravidlům až ve chvíli, kdy budou známé. Co nejdříve potřebujeme vědět alespoň 80 nebo 90 procent předpokládaného výkonu vozů. Bez této informace to bude opravdu těžké. Máme před sebou ještě dva roky, než začneme používat osmnáctipalcové pneumatiky. Je proto důležité tento čas dobře využít.“

U Pirelli již nicméně mají jasno o časovém harmonogramu. „Nechceme ještě ukončit vývoj produktu pro rok 2019, protože je tu něco, co se ještě dá udělat. Víme to. Druhá polovina roku 2019 už ale určitě bude věnována 18palcovým pneumatikám,“ vysvětluje Isola.

„Řekl bych, že se šest měsíců budeme připravovat na rok 2020 a pak se zaměříme na 18palcové a lidé se na 100 procent budou zaměřovat na novou velikost a novou výzvu.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Fittipaldi, Leclerc, Sirotkin a další jezdci si dnes vyzkouší formuli E

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.
8. srpna | Mexiko zůstane ve F1 nejméně do roku 2022.
8. srpna | Robert Kubica dokončil všechny letošní závody. Přesto odjel o 23 kol méně než Verstappen a Hamilton. #F1Fakt