Dvě povinné zastávky? Body pro pneumatiky? F1 řeší, jak dál s pneumatikami

Dvě povinné zastávky? Body pro pneumatiky? F1 řeší, jak dál s pneumatikami

Formule 1 chce pneumatiky, na které může jezdec tlačit a současně musí stavět více než jednou. Týmy ale raději zaúkolují jezdce, aby pneumatiky šetřil.

Jezdci si v poslední době stěžují na přehřívání pneumatik. Z pohledu Pirelli je situace složitá. Má vyrobit pneumatiky, které motivují týmy a jezdce k více zastávkách. Jedna zastávka ale trvá celkově v průměru přes 20 sekund. Navíc je v dnešní F1 těžké předjíždět, takže týmy se snaží spíše pneumatiky šetřit a stavět jen jednou.

Charlie Whiting se podle Auto Motor und Sport ve čtvrtek sešel se zástupci týmů, aby diskutovali případných změnách pravidel v oblasti pneumatik.

Na stole je více možností, ale každý návrh má své odpůrce a nevýhody. Jednou z možností je volná volba pneumatik pro všechny. Také jezdci, kteří se dostali do třetí části kvalifikace, by mohli startovat na libovolné směsi pneumatik. Menší týmy jsou ale proti. Závody by podle nich byly ještě nudnější. 

Další možností jsou dvě povinné zastávky. Patrně by pak odpadla povinnost nasadit alespoň dvě různé směsi. 

Nebyla by to formule 1, aby nepřišla i s pravidlem, které pro laika celou situace výrazně znepřehlední. V poslední době jsou oblíbené zejména bodové systémy. V případě pneumatik by každá směs měla určitý počet bodů: tvrdá 6, střední 4 a měkká 3. Na konci závodu by musel jezdec projet cílem s 12 body. Mohl by tedy nasadit 2krát tvrdou, 3krát střední, 4krát měkkou a nebo různé kombinace.

Tento návrh je ale podle jednoho ze zástupců týmů příliš komplikovaný a je velmi nepravděpodobné, že by prošel. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud