Dvě povinné zastávky? Body pro pneumatiky? F1 řeší, jak dál s pneumatikami

Formule 1 chce pneumatiky, na které může jezdec tlačit a současně musí stavět více než jednou. Týmy ale raději zaúkolují jezdce, aby pneumatiky šetřil.
Dvě povinné zastávky? Body pro pneumatiky? F1 řeší, jak dál s pneumatikami

Jezdci si v poslední době stěžují na přehřívání pneumatik. Z pohledu Pirelli je situace složitá. Má vyrobit pneumatiky, které motivují týmy a jezdce k více zastávkách. Jedna zastávka ale trvá celkově v průměru přes 20 sekund. Navíc je v dnešní F1 těžké předjíždět, takže týmy se snaží spíše pneumatiky šetřit a stavět jen jednou.

Pirelli by mělo naslouchat jezdcům, říká nespokojený Wolff

Pirelli by mělo naslouchat jezdcům, říká nespokojený Wolff

Charlie Whiting se podle Auto Motor und Sport ve čtvrtek sešel se zástupci týmů, aby diskutovali případných změnách pravidel v oblasti pneumatik.

Na stole je více možností, ale každý návrh má své odpůrce a nevýhody. Jednou z možností je volná volba pneumatik pro všechny. Také jezdci, kteří se dostali do třetí části kvalifikace, by mohli startovat na libovolné směsi pneumatik. Menší týmy jsou ale proti. Závody by podle nich byly ještě nudnější. 

Pirelli představilo značení pneumatik pro příští rok: tři názvy, tři barvy

Pirelli představilo značení pneumatik pro příští rok: tři názvy, tři barvy

Další možností jsou dvě povinné zastávky. Patrně by pak odpadla povinnost nasadit alespoň dvě různé směsi. 

Nebyla by to formule 1, aby nepřišla i s pravidlem, které pro laika celou situace výrazně znepřehlední. V poslední době jsou oblíbené zejména bodové systémy. V případě pneumatik by každá směs měla určitý počet bodů: tvrdá 6, střední 4 a měkká 3. Na konci závodu by musel jezdec projet cílem s 12 body. Mohl by tedy nasadit 2krát tvrdou, 3krát střední, 4krát měkkou a nebo různé kombinace.

Tento návrh je ale podle jednoho ze zástupců týmů příliš komplikovaný a je velmi nepravděpodobné, že by prošel. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (9) Další článek: Alonsova kariéra v číslech a fotografiích
17:54 | Tým Scuderia Praha vyhrál závod ve Spa...
19. dubna | Jenson Button se nezúčastní posledních dvou závodů WEC a to včetně Le Mans. Nahradí ho Vandoorne. Důvody? Rodinné (chce trávit více času se snoubenkou) a výkonnostní, kdy SMP Racing nestačí na toyoty.
18. dubna | Max Verstappen věří, že v polovině sezóny bude moci Red Bull vyhrávat závody.
17. dubna | Ferrari doufá, že Alfa Romeo nasadí co nejdříve novou řídicí elektroniku pohonné jednotky. Tým ji nestihl integrovat do vozu a Giovinazzi pak měl v kvalifikaci stejný problém jako Leclerc v Bahrajnu.