O titulu mezi jezdci je už rozhodnuto. Dva závody před koncem sezóny je však stále o co bojovat.
Lewis Hamilton získal v Mexiku svůj pátý titul mistra světa. Zejména v Poháru konstruktérů se však stále bojuje.
Mercedes má na Ferrari v Poháru konstruktérů náskok 55 bodů. K zisku titulu už v Brazílii stačí stříbrným šípům náskok 43 bodů.
Na třetím místě je v šampionátu Red Bull, který už dlouho ví, že na třetí pozici také zůstane.
Čtvrtý Renault má na Haas náskok 30 bodů. V posledních čtyřech závodech získal americký tým jen 8 bodů a neuspěl s odvoláním kvůli diskvalifikaci Grosjeana v Monze.
Na nižších pozicích jsou rozdíly samozřejmě menší. Jedna věc je, co je ještě možné matematicky (ve hře je stále 86 bodů) a co z praktického hlediska.
Zajímavé by to mohlo být ještě mezi sedmou Force Indií (47 bodů), osmým Sauberem (36 bodů) a devátým Toro Rosso (33 bodů).
Force India má stále velmi reálnou šanci dohnat šestý McLaren, na který ztrácí 15 bodů.
V Poháru konstruktérů je konečné umístění velmi důležité kvůli penězům z komerčních práv. Pořadí v šampionátu jezdců má spíše symbolický význam. Zajímavá je situace od 3. po 5. místo, kde jsou mezi Räikkönenem, Bottasem a Verstappenem poměrně malé rozdíly a také na hranici bodované desítky.
Bojuje se také o ostatní ceny. Například o cenu od společnosti DHL pro nejlepší mechaniky.
V minulých letech měl nejlepší mechaniky Williams, který je však letos až na čtvrtém místě. Ve vedení je Red Bull se 423 body a tedy pohodlným náskokem 63 bodů na Ferrari. Boduje se stejně jako v šampionátu týmů, takže Red Bullu stačí po Brazílii náskok 43 bodů.
Foto: Getty Images / Mark Thompson