Dva týmy našly způsob jak obejít minimální tlaky v pneumatikách

Dva týmy našly způsob jak obejít minimální tlaky v pneumatikách

Pirelli před každým víkendem stanovuje minimální tlaky v pneumatikách. Dvěma týmům se to ale podařilo obejít.

Tlaky v pneumatikách jsou v poslední době častým tématem. Vloni byly problémy s jejich měřením, protože tlak je závislý na teplotě pneumatiky. Nakonec se zavedla přesná procedura měření. Tlaky se měří ihned po nasazení kola na vůz a před startem kdykoliv po signálu, jež ohlašuje pět minut do startu.

Pirelli před každým víkendem stanovuje minimální tlaky. Někteří jezdci už kritizovali jejich příliš vysoké úrovně.

Podle Auto Motor und Sport dva týmy přišly na způsob, jak pravidla obejít. První náznaky se měly objevit už v Číně. 

Některé týmy dokáží po startu tlak v předních pneumatikách snížit o 2 PSI. Může to vypadat jako banalita, ale nižší tlak zvětší plochu, kterou se pneumatika dotýká tratě. V konečném důsledku to pak může přinést i pár desetin sekundy na kolo. 

Jak konkrétně se týmům daří tlak snížit, zatím není jasné a neví se ani to, kterým týmům se to povedlo. Spekuluje se pouze o jednom top týmu a jednom týmu ze středu pole. Mercedes či Force India to popřeli. Nejnovější spekulace mluví o Red Bullu a Toro Rosso.

McLaren zaslal FIA dopis s žádostí o upřesnění. Snaží se tak dozvědět, jakým způsobem řešení funguje. 

Měření tlaků v závodě

Zatím v počátcích je také diskuse, jak podobnému obcházení zabránit. FIA navrhuje měření tlaku nikoliv před závodem ale v jeho průběhu. Tým by si ale musely pořídit kalibrované snímače za 150 tisíc euro a navíc tento postup nemusí být zcela přesný. Tlak v pneumatikách se navíc může dostat pod limit v době, kdy vůz jede pomaleji – za safety carem nebo v boxech.

Foto: Pirelli

Doporučujeme

Články odjinud