Existuje možnost, že se v krajním případě dozvíme výsledky Velké ceny Ázerbájdžánu až někdy v letních měsících. Mercedes totiž zvažuje protest proti Red Bullu.
Formule 1 stále řeší kauzu ohebných zadních křídel. Některým týmům se nelíbí, že FIA zavedla přísnější testy ohebnosti křídel až od Grand Prix Francie (respektive od 15. června).
Mezi „objevem“ problému a zavedením opatření se tak odjedou závody v Monaku a Baku. V Monte Carlu to nikomu moc nevadilo. Ohebná křídla tam nemají žádný vliv.
V Baku to ale bude úplně jiný příběh. Okruh je sice také městský, ale je na něm rovinka dlouhá jak týden před výplatou – přes 2 kilometry. Výkon motoru nebo právě snížení odporu zde hrají velkou roli.
Mercedes v Monaku ztratil vedení v obou šampionátech, a tak má před Baku nabito.
„Pokud budou v Baku nasazena ohebná křídla a budou mít takovou výhodu, jakou jsme viděli, půjde to ke stewardům, a pokud stewardi nebudou stačit, pak to půjde k ICA (Mezinárodnímu odvolacímu soudu FIA),“ uvedl Wolff pro Sky Sports F1.
„Předpokládám, že FIA věci vyjasní ještě před Baku, protože pokud ne, mohlo by to být hodně zamotané.“
Wolff již dříve uvedl, že situace vede k právní šedé zóně. FIA v podstatě považuje zadní křídla za nelegální, ale dala týmům čas, aby je upravila. Do té doby s nimi mohou jezdit.
Christian Horner se snažil diskusi otočit směrem na Mercedes, kterému se prý zase ohýbají přední křídla.
„Analyzovali jsme přední křídla a ta se ohýbají úplně stejně jako křídla Red Bullu.“
„Ale je jasné, že zadní křídlo se ohýbá více, než by mělo. Podle pravidel bylo klasifikováno jako nevyhovující, ale zůstáváme ve vzduchoprázdnu, protože nové testy budou až po Baku.“
„Ale dnes není čas na to, abychom se bavili o zadních křídlech, protože tady vyhráli férově. Křídlo nemělo s výkonem red bullů nic společného, byli prostě lepší a to je třeba vzít na vědomí a pogratulovat jim.“
Kromě Red Bullu mají mít ohebné zadní křídlo také Ferrari, Alpine a Alfa Romeo.