Důležitý inženýr Ferrari odchází k Mercedesu. Marchionne to bagatelizuje

Bývalý šéfinženýr motorářů Ferrari Lorenzo Sassi odchází k Mercedesu.
Důležitý inženýr Ferrari odchází k Mercedesu. Marchionne to bagatelizuje

Vloni v létě se objevila informace, že šéfinženýr motorářů Ferrari Lorenzo Sassi končí ve své funkci. Prsty v tom měl mít údajně přímo Sergio Marchionne. Zpráva byla velkým překvapením, protože Scuderia se vloni hodně zlepšila. 

Podle Auto Motor und Sport má pohonná jednotka Mercedesu výkon asi 949 koní, Ferrari 934, Renault 907 a Honda 860 koní. 

Očekávalo se, že by Sassi mohl zůstat u Ferrari a pracovat třeba v oddělení GT. Nakonec je ale vše jinak. Stalo se už tradicí, že inženýři Ferrari najdou uplatnění u největšího rivala – vzpomeňme alespoň dvě jména: Aldo Costa a James Allison. K Mercedesu má nyní zamířit také Sassi. 

„Nevím, kdo řekl, že Sassi je fenomén, ale nepamatuji si na to,“ uvedl Marchionne pro španělskou Marcu. „Je pravda, že je to dobrý inženýr přes motory a byl součástí Ferrari mnoho let.“

Problémy Ferrari má řešit expertka na kovy

Problémy Ferrari má řešit expertka na kovy

„Můžeme potvrdit, že tam byly problémy s motorem na dynamometru, a proto jsme nemohli dokončit rok dobrým způsobem. Ale problémy nebyly jen kvůli Sassimu. Museli jsme udělat bezprostřední restrukturalizaci, aby se špatný výsledek neopakoval.“

„Naším záměrem bylo udržet ho v GT, ale bohužel se rozhodl nás opustit a pokračovat v kariéře jinde.“

„Pro tým je to normální změna. Máme Corrada Iottiho a jsme s ním spokojení.“

100 nejlepších fotografií sezóny 2017: nehody, vítězství i momentky

100 nejlepších fotografií sezóny 2017: nehody, vítězství i momentky

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Alonso ukázal návrh helmy pro závod v Daytoně

16:10 | Verstappen doufá, že se letos vyhne penalizacím za překročení komponent pohonné jednotky.
24. února | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00