McLaren stále čeká na další vyjádření FIA k F-průduchu Mercedesu. Dokud ho nebude mít, nedokáže v této věci zaujmout jasné stanovisko.
F-průduch Mercedesu je tématem každého závodního víkendu a jinak tomu nebude ani v Číně, kde se má technický delegát FIA Charlie Whiting vyjádřit k posledním argumentům Red Bullu, Lotusu a ostatních týmů, které považují tento systém za nelegální.
"V zákulisí se debatuje o několika věcech," prozradil technický ředitel McLarenu Paddy Lowe. "My se v této věci nepřikláníme ani na jednu stranu. My v tuto chvíli chceme, aby v této záležitosti bylo jasno. Řekl bych, že by bývalo bylo lepší v tom mít jasno už dřív."
"Takže si budeme muset počkat na další závod v Číně, co nám v tomto ohledu přinese. Dokud v tom nebude jasno, je pro nás těžké vyvinout větší úsilí v tomto směru. Takže tak si v tuto chvíli stojíme."
Stejně jako ostatní týmy nechce McLaren F-průduch Mercedesu kopírovat, dokud nebude mít jistotu, že FIA tento systém do konce roku nezakáže. A to podle McLarenu zatím jednoznačně neřekla.
Ovšem na rozdíl od Red Bullu či Lotusu si McLaren nemyslí, že je F-průduch Mercedesu určitě nelegální, nebo že by například šel proti duchu pravidel.
"Něco jako duch pravidel neexistuje," vysvětloval Lowe. "Ten výraz se často používá, ale pravidla jsou text, který má jistý význam. A vy rozhodujete o tom, jaký význam má, a podle toho pracujete. V pravidlech není žádný odstavec, který by říkal: ´Především se musíte držet ducha toho, co bylo zamýšleno.´"
"Když se podíváte například na ten systém Mercedesu, o kterém se diskutuje, mohli byste řešit, jestli je v duchu toho, co bylo zamýšleno s DRS (zadní nastavitelné křídlo - Mercedes ho využívá k aktivaci svého F-průduchu). No, určitě není. DRS je sada pravidel, která byla sepsána za účelem vytvoření pohyblivého dílu křídla, ničeho jiného."
"Debata o tom, jestli si ten systém můžou nechat na autě, není o tom, jestli odpovídá duchu pravidel, ale o tom, jestli jim to umožňuje význam textu pravidel."
Někteří konkurenti Mercedesu trvají na tom, že F-průduch je aktivován jezdcem, což zakazují pravidla. Mercedes argumentuje tím, že jezdec ovládá pouze sklopení horního dílu křídla, přesně jak to vymezují pravidla. Že se při tom odkryjí otvory F-průduchu, je vedlejším efektem, systém jako takový je zcela pasivní.