DTM: Zandvoort přinesl čtyři safety cary a vítězství Ekströma

Hned tři šampioni DTM se sešli na stupních vítězů po závodě v Zandvoortu. Po dlouhé době vyhrál Mattias Ekström. Na druhém místě skončil již jistý šampion Marco Wittmann. Závod ovlivnily hned čtyři výjezdy safety caru.
DTM: Zandvoort přinesl čtyři safety cary a vítězství Ekströma

Z první řady odstartovali Mike Rockenfeller a Marco Wittmann. Za ně se postavili do druhé řady Green a Müller, pátý pak byl vítěz minulého závodu a také nový rezervní jezdec Mercedesu ve formuli 1 Pascal Wehrlein. 

Nejlépe postaveným jezdcem na tvrdší směsi byl na 8. místě Mattias Ekström. To Timo Glock měl jiné starosti. Neodlepil se do zaváděcího kola a odstartoval nakonec až z posledního místa.

Wittmann a Rockenfeller předvedli po startu pěkný souboj o první místo, Wittmann se už v první zatáčce dostal do čela a během prvního kola si vyjel náskok 1,5 sekundy. V dalších kolech se ale situace ustálila. Na třetí místo se dostal Müller a pěkný start předvedl také Martin Tomczyk, který se z 6. místa posunul na 4.

V pátém kole boural do bariéry Adrien Tambay, na trať tak musel safety car. Juncadella a Petrov zajeli mezi tím do boxů.

Zatímco na čele byla situace beze změny, na konci první desítky se po restartu urputně bojovalo. Da Costa po kontaktu roztočil Di Restu, který musel později ze závodu odstoupit.   

Mezi Wittmannem a Rockenfellerem to začalo být pár kol po restartu více než těsné. Novopečený šampion DTM musel zvolit více než agresivní defenzivu. Oba kvůli tomu navíc začal dojíždět třetí Müller.

V kole 16/44 Wittmann znovu probrzdil v první zatáčce, Rockenfeller situaci využil a dostal se před něj zpět na první místo. Na Wittmanna si brousil zuby i Müller, ale Wittmann místo toho raději zajel kolo po ztrátě vedení do boxů.

Po opuštění boxů se Wittmann dostal do provozu za Vietorise na 13 místo. Jen o chvíli později dostal Augusto Farfus ťukanec od Juncadelly, roztočil se a boural do bariéry. Na trati se opět objevil safety car. Někteří toho využili k zastávkám. Pit stop se vůbec nepovedl Wehrleinovi, který u mechaniků strávil 7 sekund.

Po dalším restartu se Timo Scheider dostal na třetí místo před Müllera. Většina jezdců se pak postupně vydala ke svým mechanikům na výměnu pneumatik a povinnou zastávku.

Wittmann na druhém safety caru pořádně vydělal, na sice tvrdší, ale za to čerstvé sadě se postupně dostal až na třetí místo se ztrátou jen 8 sekund na první místo.

V kole 25/44 havaroval po souboji s Vietorisem Müller a na trati se tak opět už potřetí objevil safety car.

Rockenfeller byl před restartem jediným, kdo ještě nebyl v boxech. Zajímavě měl rozjetý závod Mattias Ekström, který sice byl až 9., ale byl prvním, kdo měl obuté čerstvé měkké pneumatiky a před sebou osm soupeřů s minimálními rozestupy.

Witmann se pokusil předjet Rockenfellera, ale mezi oběma došlo ke kontaktu. Dopředu se navíc dral také Tomczyk. Molina mezi tím skončil ve štěrku, ale další výjezd safety caru nebyl potřeba.

Ekström se posouval na měkké sadě o několik pozic v každém kole. Wittmann se tak sice dostal na první místo poté, co Rockenfeller zajel do boxů, ale Ekström si po pár kilometrech vzal vedoucí pozici pro sebe.

Rockenfeller se po zastávce vrátil až na 18. místo. Paffet se v kole 34/44 zařadil na seznam těch, kteří se během závodu potkali s bariérou. Přestože jeho vůz skončil ve štěrkové zóně, na trati se znovu objevil safety car. Ke konci závodu se dle očekávání přihlásil ke slovu časový limit.

Dvojnásobný šampion DTM Mattias Ekström si nakonec dojel pro první vítězství po třech letech. Na stupně vítězů ho doprovodili Wittmann (letošní šampion) a Martin Tomczyk, který vyhrál šampionát v roce 2011.

Výsledky

P. Jezdec Tým Kol Čas / ztráta
1 Mattias Ekström Audi 43 1:16:35:761
2 Marco Wittmann BMW 43 7.414
3 Martin Tomczyk BMW 43 11.144
4 Edoardo Mortara Audi 43 12.234
5 C.Vietoris Mercedes 43 12.730
6 Maxime Martin BMW 43 14.260
7 Pascal Wehrlein Mercedes 43 15.128
8 D.Juncadella Mercedes 43 15.729
9 Robert Wickens Mercedes 43 16.182
10 Timo Scheider Audi 43 16.792
11 Joey Hand BMW 43 20.736
12 Vitaly Petrov Mercedes 43 21.518
13 Timo Glock BMW 43 23.799
14 A.F.da Costa BMW 43 24.233
15 Jamie Green Audi 43 25.008
16 M.Rockenfeller Audi 43 36.746
17 Bruno Spengler BMW 43 45.591
18 Miguel Molina Audi 42  
19 Gary Paffett Mercedes 34  
Nico Müller Audi 25  
Augusto Farfus BMW 17  
Paul Di Resta Mercedes 16  
Adrien Tambay Audi 4  
Další článek: Sainz jr.: Upřednostnění Verstappena mě šokovalo

13. října | Incident mezi Gaslym a Pérezem vyšetřován... přestože se fakticky nestal.
12. října | Alfa Romeo by měla brzy potvrdit jezdeckou sestavu pro příští rok. Očekává se, že zůstanou současní jezdci.
12. října | F1 bude od 10:00 na svém YouTube vysílat GP Japonska 2005