DTM

DTM vstupuje do nové éry pod hlavičkou autoklubu ADAC. Nový kalendář je již znám

Populární závodní série DTM se nově stala součástí autoklubu ADAC. Koncept závodů zůstává beze změn.

Foto: Getty Images / Christian Kaspar-Bartke

DTM vstupuje do nové éry pod hlavičkou autoklubu ADAC. Nový kalendář je již znám | Foto: Getty Images / Christian Kaspar-Bartke

Šampionát DTM, jenž v minulosti přilákal nejednu hvězdu F1, zažil v posledních letech několik krizí a nyní mu dokonce hrozil zánik. K tomu však díky převzetí německým autoklubem ADAC nedojde.

DTM, které až do konce letošní sezony organizovala promotérská organizace ITR Gerharda Bergera, po odchodu participujících automobilek Mercedes a Audi dlouho hledalo cesty, jak zabezpečit budoucnost šampionátu.

Velký krok nastal již před sezonou 2021, kdy speciály Class 1, přezdívané jako formule 1 se střechou, nahradily levnější a rozšířenější vozy kategorie GT3.

Navzdory tomu však DTM, které kvůli závislosti na prodeji vstupenek těžce zasáhla epidemie koronaviru,finančně neprospívalo, takže musel jeho šéf Gerhard Berger, mj. desetinásobný vítěz závodu F1, najít jiné řešení.

Tím se nakonec stal prodej značky DTM německému autoklubu ADAC, který vzal prestižní seriál pod svá křídla.    

„Žádná jiná značka neznamená pro německý motoristický sport tolik jako DTM. ADAC chce DTM zachovat, protože představuje kulturní bohatství našeho motorsportu,“ prohlásil prezident ADAC Dr. Gerd Ennser.

I nadále bez střídání jezdců

Sloučení DTM a ADAC přinese několik změn. GT Masters, doposud vrcholný podnik pod ADAC, se stane součástí nově vytvořeného „druholigového“ DTM Endurance, zatímco DTM zůstane otevřeno pro elitní závodníky.

I v nové éře DTM bude posádka, na rozdíl od jiných GT3 sérií, tvořena vždy jen jedním jezdcem. Jednou z novinek pro týmy DTM bude změna dodavatele pneumatik. Nově jím bude italské Pirelli.

Čerstvě představený kalendář obsahuje osm zastávek po dvou víkendových závodech. Jen dvakrát opustí DTM domácí Německo – první „zahraniční“ zastávkou bude nizozemský Zandvoort, druhu rakouský Red Bull Ring.

Kalendář DTM pro sezonu 2023

26. až 28. května Oschersleben
23. až 26. června Zandvoort
7. až 9. července Norisring
4. až 6. srpna Nürburgring
18. až 20. srpna Lausitzring
8. až 10. září Sachsenring
22. až 24. září Red Bull Ring
20. až 22. října Hockenheim

Bohatá historie jezdců F1

Seriál DTM historicky lákal bývalé piloty, kteří zde často končili své bohaté závodní kariéry. V minulosti zde působili například Mika Häkkinen, David Coulthard, Jean Alesi či Ralf Schumacher. Někteří piloti se naopak z DTM odrazili do F1 – třeba Christijan Albers, Paul di Resta nebo Pascal Wehrlein.

Do DTM si na jednu sezonu vloni odskočil i současný pilot Williamsu Alex Albon.

Další článek: Vozy budou od roku 2026 menší a lehčí, slibuje Tombazis. Zázraky ale nečekejme

Témata článku: , , ,

Aktuality

10:30 | Kubica po přechodu Orlenu k AlphaTauri nejspíše končí ve F1. Nekončí ale v motorsportu. Bude jezdit pro tým WRT v letošní sezóně WEC v kategorii LMP2. Tým potvrdil také Louise Delétraze. Třetím jezdcem ve voze 41 bude Rui Andrade. 
20:36 | Ve věku 80 let zemřel vítěz dvou grand prix Jean-Pierre Jabouille. Do historie se zapsal jako první vítěz s přeplňovaným motorem ve F1. 
19:33 | Red Bull má zítra v 15:00 prezentaci a očekává, že potvrdí spolupráci s Fordem... 
1. února | Jean Alesi se stal šéfem okruhu Paula Ricarda.. 

Začátek sezóny

Prezentace
Red Bull 3. února
Williams 6. února
Alfa Romeo 7. února
AlphaTauri 11. února
Aston Martin 13. února
McLaren 13. února
Ferrari 14. února
Mercedes 15. února
Alpine 16. února
Testy Bahrajn
1. den 23. února
2. den 24. února
3. den 25. února