DTM: V trochu podivném závodě vyhrál v Moskvě Martin

Maxime Martin vyhrál stylem start-cíl pátý závod letošní sezóny DTM, který se odjel nedaleko Moskvy. Spokojen ale může být také vedoucí muž šampionátu Marco Wittmann.

Šampionát německých cestovních vozů si odskočil do Ruska, kde se nedaleko Moskvy odjel letošní pátý z deseti závodů. Nadějný Belgičan Maxime Martin dokázal vybojovat pole position. Spolu s ním odstartoval do závodu z první řady Bruno Spengler. Z druhé řady pak startovali Nico Müller a Mike Rockenfeller. Lídr šampionátu Marco Wittmann obsadil v kvalifikaci až 7. místo.

Kvalifikace se vůbec nepovedla Mercedesu. Nejlepší pozici vybojoval Robert Wickens na 14. místě. Domácí Vitalij Petrov pak skončil poslední.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Závod

Start se už tradičně odehrál ve znamení strkanic, na které tentokrát doplatil Edoardo Mortara. Nezkušený Martin naproti tomu pořádně šlápl do pedálů a začal ujíždět. Slušný progres zaznamenal také Timo Glock, který patři do balíků pilotů, startujících na měkčí sadě pneumatik.

Po šesti kolech kvůli vylomenému kolu odstoupil Jamie Green a o chvíli později také Paul di Resta.

Některým jezdcům začaly měkké pneumatiky rychle odcházet. Nejvíce patrné to bylo u Nica Mülllera, který se začal propadat a byl to právě on, kdo jako první zamířil v 16. kole k mechanikům.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ve 22. kole zastavil na cílové rovince Timo Scheider. Bylo to trochu podivné odstoupení, protože nešlo nereflektovat, že nejlepším pilotem na tvrdé směsi je v tu chvíli jeho týmový kolega Mike Rockenfeller. Scheider odstoupil po kontaktu se soupeřem, oficiálním důvodem ale byla ztráta výkonu.

Na trati se objevil safety car a přestože piloti na tvrdé směsi nemohli zajet do boxů, získali tím určitou výhodu. Po přezutí na měkké pneumatiky měli mít mnohem snazší podmínky dohnat a předjet ty, kteří na měkké sadě startovali.

Safety car zůstal na trati z nepochopitelných důvodů o něco déle, než by bylo potřeba. Stíhací jízdy úřadujícího šampiona „Rockyho“ jsme se ale nedočkali. Ihned po startu probrzdil a vzal s sebou i Tambaye, tedy druhé Audi, které mohlo pomýšlet na stupně vítězů.

Z výhody se rázem stala nevýhoda. Na trati se opět objevil safety car a jezdci, kteří později přezuli na měkkou sadu, už neměli čas na stíhací jízdu. Navíc se neodjelo ani všech 48 kol, ke slovu přišel časový limit 70 minut.

Timo Glock byl ještě pár minut před koncem na třetím místě. Poté ho ale předjel Ekström, Wittmanna pustil a krátce před koncem ho předjel i Mülller.

Maxime Martin si dojel pro první vítězství v DTM. BMW slaví double a spokojen může být i Wittmann, který za sebou nechal všechny pronásledovatele kromě Ekströma.

Další závod se jede 3. srpna na Red Bull Ringu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Výsledky

P. Jezdec Tým Čas/ztráta
1. Maxime Martin RMG BMW 1h15m09.422s
2. Bruno Spengler Schnitzer BMW +4.259s
3. Mattias Ekstrom Abt Audi +9.454s
4. Marco Wittmann RMG BMW +9.591s
5. Nico Muller Rosberg Audi +10.740s
6. Timo Glock MTEK BMW +15.632s
7. Christian Vietoris HWA Mercedes +16.553s
8. Pascal Wehrlein HWA Mercedes +19.300s
9. Edoardo Mortara Abt Audi +20.987s
10. Augusto Farfus RBM BMW +21.110s
11. Antonio Felix da Costa MTEK BMW +21.636s
12. Miguel Molina Abt Audi +21.668s
13. Martin Tomczyk Schnitzer BMW +27.181s
14. Robert Wickens HWA Mercedes +28.109s
15. Daniel Juncadella Mucke Mercedes +28.625s
16. Gary Paffett HWA Mercedes +29.039s
17. Joey Hand RBM BMW +29.759s
18. Vitaly Petrov Mucke Mercedes +39.933s
Ret Adrien Tambay Abt Audi 27 kol
Ret Mike Rockenfeller Phoenix Audi 27 kol
Ret Timo Scheider Phoenix Audi 22 kol
Ret Paul di Resta HWA Mercedes 8 kol
Ret Jamie Green Rosberg Audi 6 kol
Diskuze (1) Další článek: Alonso teď neřeší svou budoucnost u Ferrari
17:24 | Kvjat odjel 118 kol ve Fioranu v rámci testů pro Pirelli. Giovinazzi včera 124 kol. Testovalo se na mokré trati.
14:05 | Kvjat ve Fioranu jezdí s Ferrari. Testuje pro Pirelli.
10:29 | Williams Grand Prix Holdings klesly celkové tržby ze 167,4 mil. na 166,2 milionů a zisk z 15,5 na 10,8 milionů liber.
10:29 | Tým Williams vloni vydělal 125,6 milionů liber (předloni to bylo 116,7 milionů). Za nárůstem jsou zřejmě peníze od… odkaz
10:20 | Pro GP Francie nominovalo Pirelli ultraměkkou, superměkkou a měkkou směs.

GP Ázerbájdžánu 2018

Pátek 27. dubna 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 28. dubna 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. dubna 2018
Závod 14.10