Skvělý závod na Oscherslebenu vyhrál nečekaně Christian Vietoris. Druhý dokončil obhájce titulu Mike Rockenfeller.
Kvalifikace
Kvalifikaci na závod vyhrál Miguel Molina. V sobotu večer byl ovšem, stejně jako při minulém závodě, z kvalifikace diskvalifikován. Zatímco minule to bylo díky chybějícímu závaží, které nahrazuje ve voze kameru, tentokrát neprošlo technickou kontrolou zadní křídlo a to o necelé 3 milimetry. Pro Molinu to bylo o to horší, že své kolo zajel opravdu skvěle.
Do závodu tak odstartoval z prvního místa vítěz prvního závodu Marco Wittmann (BMW). Do první řady se vedle něj postavil Tambay (Audi), z třetího místa pak odstartoval Da Costa (BMW). Nejlepší Mercedesem byl Pascal Wehrlein na 9. pozici. Nedařilo se ani bývalým pilotům formule 1. Glock, Di Resta a Petrov obsadili v kvalifikaci po vyloučení Moliny 18., 20. a 22. místo.
Závod
První čtyři jezdci odstartovali do závodu na měkkých pneumatikách, ale veškeré strategie vzaly za své už v zahřívacím kole poté, co začalo pršet. Část jezdců tak místo na startovní rošt ihned zamířila pro pneumatiky do deště.
Dobrý start předvedl Timo Scheider. Obávaný průjezd první zatáčkou se obešel bez větších komplikací, pořádná divočina to začala být až v dalších metrech. Několik hezkých soubojů předvedl Paffett, který ale na agresivní styl jízdy doplatil a skončil v hodinách.






Kolem 7. kola zamířila do boxů řada jezdců pro mokré pneumatiky a to včetně Wittmanna z první pozice. Krátce na to zapíchl svůj vůz do bariéry Wickens a na trati se objevil Safety car.
Jediným, kdo zůstal na slickách, byl Paffett, který se snažil svůj stint prodloužit natolik, aby jeho zastávka v boxech byla brána jako splnění povinnosti jednoho pit stopu. K tomu musel zůstat na trati až do nejméně třetiny závodu (17. kola).
Paffett na prvním místě fungoval po restartu doslova jako pojízdná překážka. Na to v první zatáčce doplatil Wittmann, který se dostal mimo trať a vypadl ze souboje o vítězství.






Do čela se dostal Tambay, zatímco Di Resta a Glock skončili o pár kol později po kolizích v hodinách. Di Resta se ještě na trať vrátil, Glock ze závodu musel odstoupit. Na trati se díky kolizím navíc znovu objevil Safety Car.
Do čela závodu se probojoval Green, který začal zbytku pole neuvěřitelným způsobem ujíždět. Za ním pak celé pole zašpuntoval Tambay. Tím vznikl prostor pro další strkanice a kolize. Ve 28. kole vylétl z trati Wehrlein a na trati se už po třetí objevil Safety car.
Díky vyjetí zpomalovacího vozu se odsunula povinnost jedné zastávky mezi třetinou a dvěma třetinami závodu. Na konci stanoveného limitu pak zamířil do boxů zbytek pole a to včetně Greena. Z ničeho nic se tak do čela závodu dostala dvojice Vietoris a Rockenfeller.
Úřadující šampion Rockenfeller nedokázal Vietorisovi vrátit předjetí a poté, co do hry vstoupil časový limit, se Christianu Vietorisovi podařilo vybojovat první vítězství v DTM. Jamie Green nakonec závod vůbec nedokončil, když po výletu z trati zůstal ve štěrkové zóně.
Výsledky
# |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
1. |
Vietoris C. |
Original-Teile Mercedes AMG |
1:15:28.785 |
2. |
Rockenfeller M. |
Audi Sport Team Phoenix |
+00.674 |
3. |
Mortara E. |
Audi Sport Team Abt |
+7.769 |
4. |
di Resta P. |
Mercedes AMG |
+8.906 |
5. |
Farfus A. |
BMW Team RBM |
+9.326 |
6. |
Molina M. |
Audi Sport Team Abt Sportsline |
+13.051 |
7. |
Scheider T. |
Audi Sport Team Phoenix |
+20.503 |
8. |
Paffett G. |
EURONICS Mercedes AMG |
+20.597 |
9. |
Tomczyk M |
BMW Team Schnitzer |
+23.079 |
10. |
Tambay A. A |
Audi Sport Team Abt |
+24.340 |
11. |
Félix da Costa A |
BMW Team MTEK |
+24.620 |
12. |
Spengler B. |
BMW Team Schnitzer |
+26.892 |
13. |
Ekström M. |
Audi Sport Team Abt Sportsline |
+27.201 |
14. |
Martin M. |
BMW Team RMG |
+31.032 |
15. |
Hand J. |
BMW Team RMG |
+39.802 |
16. |
Müller N. |
Audi Sport Team Rosberg |
+44.324 |
17. |
Petrov V. |
Mercedes AMG |
+55.493 |
18. |
Green J. |
Audi Sport Team Rosberg |
1L |
19. |
Wittmann M |
BMW Team RMG |
1L |
20. |
Wehrlein P. |
gooix Mercedes AMG |
Nekl. |
21. |
Juncadella D. |
Petronas Mercedes AMG |
Nekl. |
22. |
Glock T. |
BMW Team MTEK |
Nekl. |
23. |
Wickens R. |
Mercedes AMG FREE |
Nekl. |